Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 6 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM082764
Első szerző:
Malmos Edina (biológia-földrajz szakos tanár)
Cím:
Biológia fogalmakhoz kapcsolódó tévképzetek vizsgálata szóasszociációs módszerrel / Malmos Edina, Révákné Markóczi Ibolya
Dátum:
2015
ISSN:
1215-5233 1789-5170
Megjegyzések:
A természettudományoktól való elfordulás hazánkban és határainkon túl is általános jelenség. Mindez a természettudományok iránti negatív attitűddel és a természettudományos tudás nem megfelelő színvonalával párosul. Az iskolában elsajátított természettudományos ismeretek legtöbbször nem alakulnak át valódi, a gyakorlatban is hasznosítható tudássá, nem megy végbe a tudástranszfer. A problémák egyik forrása az lehet, hogy az oktatásban nem fordítunk elegendő figyelmet a tanulók előzetes ismereteinek felmérésére, gondolkodásmódjuk feltérképezésére. Ez az oktatásban gyakran felmerülő hiányosság ahhoz vezet, hogy nem ismerjük a tanulók fogalmi ismereteit és sémáit az adott jelenséggel kapcsolatban, ami tévképzetek kialakulását vagy azok stabilizálódását segíti, gátolva ezzel a helyes természettudományos fogalmi rendszer kialakulását. Vizsgálatunkban ezért a hetedik-nyolcadik osztályos tanulók néhány, a mindennapi életben is használatos biológiai definícióhoz kapcsolódó fogalmi hálóját elemeztük, kiemelve a vizsgált fogalmakhoz kapcsolódó tévképzeteket, illetve azok tanulási, megértési folyamatot nehezítő szerepét.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Biológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 15 : 5-6 (2015), p. 190-199. -
További szerzők:
Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Pályázati támogatás:
OTKA-105262
OTKA
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM071602
Első szerző:
Malmos Edina (biológia-földrajz szakos tanár)
Cím:
Using a word association method to assess knowledge structure of renewable energy sources at primary level / Edina Malmos, Erzsébet Jász, Ibolya Markóczi Revák
Dátum:
2017
ISSN:
0124-5481
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:
Journal of Science Education 18 (2017), p. 109-113. -
További szerzők:
Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár)
Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM122654
035-os BibID:
(Scopus)85199810728
Első szerző:
Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:
A systematic review of STEM teaching-learning methods and activities in early childhood / Ibolya Markóczi Revák, Mária Csernoch, Klára Czimre Szilágyi, Ágnes Dávid, Beáta Kosztin Tóth, Edina Malmos, Éva Sütő, Dóra Kurucz
Dátum:
2024
ISSN:
1305-8215 1305-8223
Megjegyzések:
This study aims to help educators and researchers to understand the pedagogical practice of STEM in early childhood and its impact. To support this, 29 publications related to STEM teaching-learning methods and activities were selected in the period between 2014 and 2023. The study covers the distribution of research over time by countries, the analysis of keywords, research goals and results, research methods, STEM domains, as well as emerging teaching-learning methods and activities, and the presentation of research limitations. According to the results, digital activities and impact studies have become dominant in early childhood STEM activities. There is a small number of studies presenting educational practices related to the relationship between sustainability and STEM. It was also revealed that impact assessments regarding early childhood STEM education need further development and improvement.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Környezettudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
early childhood
STEM education
teaching methods
student activities
impact assessment
Megjelenés:
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. - 20 : 8 (2024), p. 1-22. -
További szerzők:
Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár)
Czimre Klára (1974-) (geográfus)
Dávid Ágnes (1988-) (vegyész, kémia-magyar nyelv és irodalom szakos tanár)
Tóthné Kosztin Beáta (1973-)
Malmos Edina (1990-) (biológia-földrajz szakos tanár)
Sütő Éva
Kurucz Dóra
Pályázati támogatás:
Research Program for Public Education Development-2022
Egyéb
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM084002
Első szerző:
Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:
Általános iskolás tanulók megújuló energiához kapcsolódó fogalmi tudásának vizsgálata szóasszociációs módszerrel / Revákné Markóczi Ibolya, Malmos Edina, Jász Erzsébet, Csákberényi-Nagy Miklósné, Kovács Enikő, Balaska Piroska, Űtőné Visi Judit, Barta Jánosné, Tóth Tamás
Dátum:
2016
Megjegyzések:
Energy requirement is increasing rapidly in the 21st century, which claims significant change in mentality and habits of society. The future of the Earth is in our hands. Because of this, it is very important to know the operating-mechanism of the environment. School is the first field to teach the whole society to the best thinking mode. In our research, we investigate 4th and 7th grade students conceptual structure contact to renewable energy. We use the word association test with four calling words, which appear at school and in the weekday's life. These are: renewable energy, energy saving, power station, heating. In part of this investigation, we tried to show connections with students social background factors and their conceptional structure. Results of this study show, these conceptions have weak connection to each other in stundent's interpretative system, so students haven't got enough knowledge in this topic, their information mostly come from the everyday life.
ISBN:
978-963-7064-34-0
Tárgyszavak:
Természettudományok
Földtudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
energia oktatás
energia tudat
szóasszociáció
megújuló energia
általános iskola
Megjelenés:
Környezet és Energia a mindennapokban / szerk. Lázár István. - p. 37-48. -
További szerzők:
Malmos Edina (1990-) (biológia-földrajz szakos tanár)
Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár)
Csákberényi Nagy Miklósné Tóth Klára
Kovács Enikő
Balaska Piroska
Ütőné Visi Judit
Barta Jánosné
Tóth Tamás (1982-) (klimatológus)
Pályázati támogatás:
OTKA-116595
OTKA
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM067523
Első szerző:
Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:
Investigation of concepts related to energy culture using the word association method at primary level / Ibolya Revákné Markóczi, Edina Malmos, Erzsébet Jász, Nagy Miklósné Csákberényi, Enikő Kovács, Judit Ütőné Visi
Dátum:
2016
Tárgyszavak:
Természettudományok
Környezettudományok
előadáskivonat
Megjelenés:
Tools and Aims in Environmental Education : International Environmental Education Conference IEEC 2016, 26-29th April 2016, Eszterházy Károly University of Applied Sciences. - p. 50.
További szerzők:
Malmos Edina (1990-) (biológia-földrajz szakos tanár)
Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár)
Csákberényi Nagy Miklósné Tóth Klára
Kovács Enikő
Ütőné Visi Judit
Pályázati támogatás:
OTKA-116595
OTKA
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM067526
Első szerző:
Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:
A megújuló energia fogalmának tudásszintje az általános iskolában - Hajdú-Bihar és Heves Megyében / Revákné Makóczi Ibolya, Malmos Edina, Jász Erzsébet, Csákberényi-Nagy Miklósné Tóth Klára, Ütőné Visi Judit, Barta Jánosné, Kovács Enikő, Balaska Piroska
Dátum:
2016
ISBN:
978-615-5657-00-9
Tárgyszavak:
Természettudományok
Környezettudományok
előadáskivonat
Megjelenés:
A tanulás útja : HUCER 2016 : Absztrakt kötet. - p. 143. -
További szerzők:
Malmos Edina (1990-) (biológia-földrajz szakos tanár)
Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár)
Csákberényi Nagy Miklósné Tóth Klára
Ütőné Visi Judit
Barta Jánosné
Kovács Enikő
Balaska Piroska
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.