CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM112399
Első szerző:Gemza Melinda (színházi nevelési szakember)
Cím:Magánmitológiák Nagy József és Romeo Castellucci előadásaiban / Gemza Melinda
Dátum:2020
ISSN:1418-9941 2732-1770
Megjegyzések:A tanulmány feltárja és összehasonlítja a két eredeti színházi alkotó Nagy József és Romeo Castellucci az avignoni Pápai palota színpadára készített előadásainak magánmitológiai szálait. Nagy színházát Darida Veronika "theatrum philosophicum"-ként nevezi meg, ami az előadások hátteréül szolgáló filozófiai gondolatok színpadon való létrejöttére utal, mintsem filozófiai szövegek színpadra állítására. Ezzel párhuzamosan Castellucci színháza: ?theatrum theologicum", hiszen abban a poszt-religiozus korban, amelyben élünk, olyan kérdésekre keresi a választ, mint: Mi a megváltás? Hol a pokol? Lehetséges-e a megbocsájtás? amivel a nyugat-európai vallások hitrendszereinek határait feszegeti. Mindketten elsősorban képzőművészként határozzák meg önmagukat, a színházban is a képet tartják elsődlegesnek. A kép felülírja a szöveg megjelenítését, előadásaik nem reprezentálnak, hanem egy önálló világot hoznak létre, így beleillenek a Bruno Tackels által leírt écriture de plateau (színpadi írás) alkotóinak sorába.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Irodalom- és kultúratudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Theatron. - 14 : 4 (2020), p. 45-60. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM112291
Első szerző:Gemza Melinda (színházi nevelési szakember)
Cím:Közöm van hozzá! Hogyan definiálja a színház esztétikai és társadalmi funkcióját egy vidéki kőszínház színházi nevelési programja? / Gemza, Melinda
Dátum:2021
ISSN:1418-9941 2732-1770
Megjegyzések:A debreceni Csokonai Színház Kimondhatatlan című részvételi színházi előadásnak vizsgálatán keresztül a tanulmány a színházi nevelés és a kulturális mediáció viszonyát helyezi fókuszba. Jean Caune francia kultúratudós elméletét alkalmazva határozza meg a színházi nevelés helyét a kultúraközvetítés folyamatában különbséget téve az esztétikai és a művészeti mediáció között. Mindemellett azt kutatja, hogy hogyan határozható meg a 21. század első felében a népszínház fogalma és feladatai, milyen módon használhatja egy vidéki kőszínház saját struktúrájának megújítására a színházi nevelést. Kijelenti, hogy a művészetközvetítés gyakorlata több ponton összefonódik a részvételi színházi formákkal, és ezeknek a formáknak a kőszínházi gyakorlatba való integrálása elősegítheti a színházak társadalmi funkciójának kiszélesítését.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Irodalom- és kultúratudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Theatron. - 15 : 1 (2021), p. 70-82. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1