Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM018935
Első szerző:Olajos Tímea (pszichológus)
Cím:Immigrant Children in Hungarian Public Education- or the Paradoxes of Inclusion / Tímea Harmatiné Olajos
Dátum:2010
Megjegyzések:This study aims to investigate the controversies of inclusion from the immigrant children's point of view. This aspect of inclusion is less analyzed by the professional literature, although the exploration of psychological characteristics and special problems of those who are wished to be integrated is indispensable for the effectiveness of any educational program. The author gained first hand experiences by leading a group of immigrant children and making observations in the children's school. This paper presents the effects of traumatization, functional disorders of families, linguistic-socializational problems and those psychodynamic features that may interfere with effective educational work.
ISBN:978-80-8094-667-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok tanulmány, értekezés
Immigrant, Traumatization, Public Education, Inclusion
Megjelenés:Collection of Psychological Studies / szerk. Zuzana Nagyová-Lehocká. - p. 9-18. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1