Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM029974
Első szerző:Kósa Márk (programtervező matematikus)
Cím:Kétszemélyes játékok optimalizálásának lehetőségei mobil eszközökre / Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2011
Megjegyzések:A Debreceni Egyetem programtervező informatikus BSc szakján A mesterséges intelligencia alapjai című tárgy tananyagának részét képezi a kétszemélyes stratégiai játékok elmélete. Cikkünkben e játékok mobil eszközökre történő adaptálásával foglalkozunk. Az erőforrások szűkös kapacitása miatt a mobil eszközökön a lépésajánló algoritmusok nem olyan hatékonyak, mint az asztali gépeken. Az algoritmusok különböző optimalizálási lehetőségeit néhány jól ismert játék segítségével mutatjuk be, amelyek a klasszikus nim játék több kupaccal, az amőba és Gale lefedős játéka. Az utóbbi két játékban a játéktábla méretétől függően a játékfa viszonylag nagy méretű részét kell kiértékelni a soron következő, legjobbnak vélt lépés megtalálásához. Emiatt egyrészt a játékok reprezentációit próbáljuk úgy megválasztani, hogy segítségükkel a játékállásokat a lehető leghatékonyabban lehessen tárolni, másrészt pedig olyan heurisztikus algoritmusokat ajánlunk, amelyek használatával kevesebb játékállást kell kiértékelni ahhoz, hogy megfelelő lépést tudjunk választani.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
alfa-béta vágás
amőba játék
Gale lefedős játéka
heurisztikus függvények
lépésajánló algoritmusok
mobil eszközök
nim játék
Megjelenés:Informatika a felsőoktatásban 2011 konferencia [elektronikus dokumentum] : konferencia kiadvány / szerk. Cser László, Herdon Miklós. - p. 200-206. -
További szerzők:Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1