Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM049518
Első szerző:Barkó Mária (pszichológus)
Cím:Artistic advertisements : When arts meet advertising / Mária Barkó, Katalin Balázs
Dátum:2013
Megjegyzések:Advertising and arts seem rather dissimilar from the Kantian view of arts, which defines it as beauty without any interest. However, art is often used in advertisements. Recently, Hagtvedt and Patrick (2008) proposed a model called art infusion for explaining the psychological effects of applying arts in advertisements. Present study provides a brief overview of factors which influence the perception of advertisements as artful manifestations, hence also affect the validity of the model. The summary includes intra- and extra personal factors of aesthetic assessment; relevant features of creative advertisements; and the specific role of proficiency in art and in advertising.
ISBN:978-80-558-0284-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok tanulmány, értekezés
arts
advertisement
aesthetics
creativity
proficiency
Doktori iskola
Megjelenés:Interdisciplinary Research in Humanities / eds. Gergely Angyalosi, Ákos Münnich, Gabriella Pusztai. - p. 345-360. -
További szerzők:Balázs Katalin (1979-) (pszichológus, pszichológia tanár)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Humán Tudományok Doktori Iskola
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1