Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM050115
Első szerző:
Móré Marianna (társadalomkutató)
Cím:
A különböző tanulási utakon megszerzett tudás elismerésének gyakorlata európai és magyarországi felsőoktatási intézményekben / Móré Mariann
Dátum:
2014
Megjegyzések:
A különböző tanulási utakon megszerzett ismeretek intézményesített formában történőelismerésének fogalma (validáció) a 90'-es évek óta megtalálható gondolkodásmód azeurópai oktatáspolitikában. Az egyetemi programokban, Franciaországban és az EgyesültKirályságban alkalmazták először a formális kereteken kívüli tanulás mennyiségi mérését,és annak az oktatási rendszerbe való beépítését. A módszert először alkalmazóországokban a cél a foglalkoztatási és képzési lehetőségek fejlesztése volt, amely egyúttalúj utakat nyitott a felsőoktatásban is. Az akadémiai szféra kezdetben nem támogatta atapasztalati tanulás elfogadását, annak ellenére, hogy az elv - amely szerint tudáshalmozódik fel az oktatási környezeten kívül - már elfogadott volt. Az európai elterjedéstaz Európai Bizottság 2006-os felnőttkori tanulásra vonatkozó cselekvési programjagyorsította fel, amely hangsúlyozta, majd 2011-ben megerősítette, hogy olyan rendszertkell kialakítania az egyes tagállamoknak, amely ösztönzi az egyetemeket arra, hogyvegyenek fel kevésbé hagyományos profilú hallgatókat (pl. felnőtteket), s ezzelmegfeleljenek a társadalmi igényeknek, a demográfiai kihívásoknak. Az állásfoglalásszerint a validáció az egész életen át tartó tanulásra irányuló stratégia sarkalatos pontja.A bármilyen formában megszerzett tudás elismerése lehetővé teszi az érintettekszámára, hogy egy adott szinten bekapcsolódhassanak egy tanulási programba,kompetenciákra alapozva előrelépést tegyenek egy képesítés megszerzése felé. Atanulmány bemutatja, hogy az Európai Unió tagállamaiban melyek a legjellemzőbbelismerési gyakorlatok. Részletesen ismertetjük azokat a magyar törvényi és pályázatilehetőségeket, amelyek segítik a különböző tanulási utakon szerzett tudás egyetemiképzésben történő beszámítását, közzétesszük azt a gyakorlatot, amelyet néhányegyetemen már alkalmaznak.
ISBN:
978-80-89691-05-0
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
könyvfejezet
tudásmenedzsment
Megjelenés:
Sokszínű pedagógiai kultúra / szerk. Torgyik Judit. - p. 87-92. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.