Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM052775
Első szerző:
Oláh Szabolcs (irodalomtörténész)
Cím:
A reklám helye a tömegmédia és a gazdaság között (A Hurka Gyurka elemzése) / Oláh Szabolcs
Dátum:
2014
ISSN:
2063-0719 (Online) 0865-6886 (Print)
Megjegyzések:
A dolgozatban a Kádár-kor egy emlékezetessé vált reklámfilmjét, a Hurka Gyurka fantázianéven elhíresültet elemzem: a reklámfilm szemiotikailag és mediálisan komplex hatáselemeinek feltérképezése mellett vizsgálom a régi reklám szerepét a kulturális identitásteremtésben. A reklám médiumának arra a kulturális képességére összpontosítok, hogy megkapó, lelkesítő tapasztalatokat tesz lehetővé, vonzó testkódokat képes működésbe hozni, imaginárius és vitális cselekvési láncokat tud elindítani és mozgásban tartani. A reklám hozzájárul egy közösség kulturális cselekvőképességéhez, akkor is (sőt, gyakran főleg olyankor), ha már rég a múlté az a konkrét marketinghelyzet, melyben egykor egy marketingprobléma megoldása, egy marketingcél megvalósítása volt a reklám feladata. Egy reklámspot a mai médiakörnyezetben a videomegosztókon bármikor újra előkerülhet, s a felhasználók az eredeti piaci helyzettől és üzleti funkciótól függetlenített klipként áramoltathatják a világhálón. A felhasználók emlékezni akarása következtében előkerült reklám nem az eredeti üzenettel, hanem a kreatív anyaggal vonz, de utólag belejátszik a cégről vagy márkáról a fejekben élő képmás alakulásába. A felhasználói archiválások, megosztások, kommentálások gyakorlatában a reklámspot emlékezeti hellyé válhat, melyet átalakulásra való képessége, jelentéskörének előreláthatatlan tágulása tesz életerőssé és izgalmassá.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Irodalom- és kultúratudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
marketingkommunikáció
reklámszemiotika
kultúratudomány
Megjelenés:
Irodalomismeret. - 2014 : 1 (2014), p. 32-48. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.