Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM052775
Első szerző:Oláh Szabolcs (irodalomtörténész)
Cím:A reklám helye a tömegmédia és a gazdaság között (A Hurka Gyurka elemzése) / Oláh Szabolcs
Dátum:2014
ISSN:2063-0719 (Online) 0865-6886 (Print)
Megjegyzések:A dolgozatban a Kádár-kor egy emlékezetessé vált reklámfilmjét, a Hurka Gyurka fantázianéven elhíresültet elemzem: a reklámfilm szemiotikailag és mediálisan komplex hatáselemeinek feltérképezése mellett vizsgálom a régi reklám szerepét a kulturális identitásteremtésben. A reklám médiumának arra a kulturális képességére összpontosítok, hogy megkapó, lelkesítő tapasztalatokat tesz lehetővé, vonzó testkódokat képes működésbe hozni, imaginárius és vitális cselekvési láncokat tud elindítani és mozgásban tartani. A reklám hozzájárul egy közösség kulturális cselekvőképességéhez, akkor is (sőt, gyakran főleg olyankor), ha már rég a múlté az a konkrét marketinghelyzet, melyben egykor egy marketingprobléma megoldása, egy marketingcél megvalósítása volt a reklám feladata. Egy reklámspot a mai médiakörnyezetben a videomegosztókon bármikor újra előkerülhet, s a felhasználók az eredeti piaci helyzettől és üzleti funkciótól függetlenített klipként áramoltathatják a világhálón. A felhasználók emlékezni akarása következtében előkerült reklám nem az eredeti üzenettel, hanem a kreatív anyaggal vonz, de utólag belejátszik a cégről vagy márkáról a fejekben élő képmás alakulásába. A felhasználói archiválások, megosztások, kommentálások gyakorlatában a reklámspot emlékezeti hellyé válhat, melyet átalakulásra való képessége, jelentéskörének előreláthatatlan tágulása tesz életerőssé és izgalmassá.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Irodalom- és kultúratudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
marketingkommunikáció
reklámszemiotika
kultúratudomány
Megjelenés:Irodalomismeret. - 2014 : 1 (2014), p. 32-48. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1