Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM052782
Első szerző:
Oláh Szabolcs (irodalomtörténész)
Cím:
Emlékezethelyek a magyar populáris kultúrában : bevezetés / Oláh Szabolcs
Dátum:
2012
Megjegyzések:
A Kádár-rendszer kulturális örökségéről új történeteket beszélhetünk el, ha figyelembe vesszük, hogy a populáris kultúra tradíciója transzmediális. Ezt a tételt igazolta az Emlékezethelyek a magyar populáris kultúrában c. konferencia, melyet a Debreceni Egyetemen zajló Magyar emlékezethelyek interdiszciplináris projekt (TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV-2010-0007) keretében rendezett meg a projekt Kommunikáció- és Médiatudományi Kutatócsoportja 2012. február 23-án és 24-én. Kötetünk a konferencia előadásainak szerkesztett anyagát adja közre.A tanulmányok a Rákosi-, a Kádár-kori és a rendszerváltás utáni populáris kultúra médiumkapcsolódásaira fókuszálnak. A neo-, majd a hipermédia technológiai, gazdasági és kulturális feltét-elei közepette, a késő-modern infotainment elvének megfelelően az államszocializmus populáris kultúrája hol nosztalgikus, hol ironikus használati formákban él tovább, illetve hangnem- és jelentésváltozással járó remixekben. Ezek a transzmediális használatok emlékezési, archiválási, korrekciós, illetve felejtési vagy éppen elfojtási gyakorlatok.A Kádár-kor populáris kultúrája médiatudományi szempontból azért lehet termékeny kutatási terület, mert az államszocializmus broadcasting- és médiapolitikája a populáris kultúra támogatott jelenségeit felhasználta a hatalomhoz és a hivatalos ideológiához hű társadalmi és kulturális identitások megalkotásában, elfogadtatásában. Az Aranycsapat, Rejtő Jenő, a Füles magazin és a Pajtás újság, az '56-os gyereknaplók, a Traubisoda reklámja, az 1986-os mexikói 0:6 vagy a Szomszédok tévésorozat emlékezeti helyeknek bizonyultak. Lieux de mémoire (realms of memory) exist because there are no longer any milieux de mémoire, settings in which memory is a real part of everyday experience. Pierre Nora e tanítását az emlékezet medialitása szempontjából gondoltuk tovább. Azt találtuk, hogy a vizsgált populáris kulturális jelenségek eredeti médiakörnyezete már a múlté, de emlékezetük valósága intermediális és transzmediális kapcsolódásokban nagyon is érzékelhető.Pierre Nora útmutatását követve kötetünk médiatudományi szempontból azt kérdezi, hogy ebben az emlékezésben, ebben a múlttal való gazdálkodásban mi a szerepe a technikai médiumok időközben előállt új ötvözeteinek, a remedializáció történéseinek.
ISBN:
9789633182673
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Irodalom- és kultúratudományok
könyvfejezet
emlékezetkutatás
kultúratudomány
médiatudomány
kultúrantropológiai médiaelmélet
Nyelvtechnológia és Bioetika
Megjelenés:
Kultpontok : Emlékezethelyek a magyar populáris kultúrában / szerk. Dunai Tamás, Oláh Szabolcs, Sebestyén Attila. - p. 7-30. -
Pályázati támogatás:
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV-2010-0007
TÁMOP
Az emlékezet medialitása, emlékezethelyek a populáris kultúrában
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.