Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM054172
Első szerző:Bernáth Ágnes (pszichológus)
Cím:A mentalizációs képesség hatása a kreatív reklámok értékelésére / Bernáth Ágnes, Balázs Katalin, Jónás Péter
Dátum:2012
Megjegyzések:Jelen tanulmány fókuszában a mentalizációs képesség reklámértékelésre gyakorolt indirekt ha-tása áll. Egy empirikus vizsgálat eredményei alapján megerősítést nyert az a hipotézis, miszerintaz egyének mentalizációs képessége hatást gyakorol a kreatív, kognitív kihívást jelentőtár-sadalmi célú reklámok megértésére. Továbbá a mentalizációs képesség fejlettsége indirekt mó-don növeli a reklámmal kapcsolatban kialakított pozitív attitűdöt: a helyesen értelmezett kre-atív, társadalmi célú reklámok jobban tetszenek, továbbá a vizsgálati személyek szerintemlékezetesebbek és meggyőzőbbek, mint a nem értett vagy félreértett reklámok.A reklám objektív és szubjektív értésének kettőssége is megmutatkozik a reklámok érté-kelésében. Az objektíven nem értett reklámokat is szubjektíven érthetőnek tartják és ugyan-úgy pozitív értékelést váltanak ki, mint az objektíven értett reklámok.A jelentős kognitív kihívást jelentőreklámok esetén, az azokat helyesen értelmezősze-mélyek kevésbé pozitívan értékelték a nehezebben érthetőreklámokat, azaz a reklám megér-téséhez szükséges kognitív erőfeszítés növekedése rontotta a reklám értékelését.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
elmeteória/mentalizációs képesség
reklámértés
reklámértékelés
Doktori iskola
Megjelenés:Alkalmazott Pszichológia 14 : 2 (2012), p. 5-19. -
További szerzők:Balázs Katalin (1979-) (pszichológus, pszichológia tanár) Jónás Péter (1988-) (pszichológus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Humán Tudományok Doktori Iskola
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1