Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM054586
Első szerző:Papp Ildikó (matematika, informatika, ábrázoló geometria szakos tanár)
Cím:Térszemlélet fejlesztése a műszaki képzésben / Papp Ildikó
Dátum:2014
Megjegyzések:A műszaki-mérnöki képzésben igen fontos szerepet kap a térszemlélet, térlátás fejlesztése. A hagyományok szerint erre az Ábrázoló geometria, Műszaki ábrázolás tárgyak hivatottak, melyek a térbeli alakzatok szemléltetésén túl az azokkal megfogalmazott geometriai feladatok megoldásával a térbeli absztrakciós képességet teszik próbára. Maga a tárgy az aprólékos szerkesztő munkának köszönhetően a mérnöki szemlélet és pontos munkavégzés kialakításának is eszköze. Ideális esetben ezek a kurzusok kis létszámúcsoportokban, az oktató folyamatos visszajelzéseivel, főként hallgatói ötletek megvalósítását jelentenék. Detudjuk, hogy ideális eset nincs, sőt még ideális-közeli eset sincs. Jelenleg évfolyam szintű előadások, és igen nagy létszámú gyakorlatok valósulnak meg. Ezeken kívül a nagyméretű hagyományos táblákat és az ahhoz használatos eszközöket felváltják a kisebb méretű filctollas- vagy digitális táblák. A megváltozott körülményekhez alkalmazkodó oktató igyekszik ebből előnyt kovácsolni, és azinfokommunikációs eszközöket és az élményközpontú oktatás elemeit bevonva változatos, érdeklődést felkeltő ésfenntartó órákat tartani. Az otthoni felkészülést és feladatmegoldást oly módon kell támogatni, hogy azelérhető segédlet visszaidézze az órán hallottakat, folyamatosan elérhető, visszakereshető legyen, de az is fontos tényező, hogy a hallgatók igen jelentős része a kurzus teljesítésének idején nem rendelkezik saját használatú számítógéppel, a szoftverhasználatban kevésbé járatos, többnyire az okostelefonja jelenthet biztos pontot.Az előadásomban azokat az IKT eszközöket szeretném bemutatni, melyeket az utóbbi években a Műszaki Karonalkalmaztam. A választott eszköztár hasznossága visszajelzésekkel és hallgatói teljesítményekkel többnyiremérhető. Minden óratípushoz, témakörhöz, tantermi adottságokhoz és vegyes összetételű, véletlen szerveződésűtanulócsoporthoz egyaránt kiválóan alkalmas módszer nem létezik. Így magam részéről kötelezőnek tekintem amódszereim folyamatos felülvizsgálatát és megújítását.
ISBN:978-963-473-712-4
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
oktatás
élményközpontú oktatás
térszemlélet
modellezés
infokommunikációs technológia
Testreszabható tartalomkezelő eljárások
Megjelenés:Informatika a felsőoktatásban 2014, Konferencia kiadvány [elektronikus dokumentum] / szerk. Kunkli Roland, Papp Ildikó, Rutkovszky Edéné. - p. 629-638. -
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Multimodális ember-gép kommunikációt megvalósító felhasználói felület kialakítása
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1