Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM055185
Első szerző:
Vida Viktória (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:
Az élelmiszerfogyasztás tendenciáinak vizsgálata Magyaroszágon / Balogh Viktória
Dátum:
2008
Megjegyzések:
A lakosság élelmiszerfogyasztásának egyik legfontosabb mutatószáma az elfogyasztott élelmiszerek naturálismértékegységben kifejezett mennyisége. A vizsgálatom során az 1980-as évektől kezdődően megvizsgáltam, hogyhogyan is változtak meg a táplálkozási szokásaink. Az idsőros vizsgálattal jól tudtam szemléltetni, mely években és milyen mértékben történtek meg ezek a fogyasztási változások. A trendanalízis abban volt segítségemre, hogy azélelmiszerfogyasztás változásainak ütemét vizuálisan ábrázolhassam. Összességében a magyar lakosság táplálkozási ésfogyasztási szokásairól elmondhatjuk, hogy a jelenlegi táplálkozás egyértelmően fokozza az étrendfüggő betegségekkockázatát, elősegíti kialakulásukat, súlyosbítja hatásukat, és erőteljesen hozzájárul a lakosság kedvezőtlen egészségi állapotához. Az elmúlt néhány évben, évtizedben sajnálatos módon, jelentős részben elveszítettük a táplálékkiválasztásának természetes ösztönét. Étrendünket alapvetően a szőkebb és tágabb környezet szokásai, szabályai, atársadalmi értékrend, hiedelmek határozzák meg. Ezért táplálkozni is meg kell tanulni. A megváltozott és felborulttáplálkozási szokásos helyes mederbe való visszatereléséhez fontos lenne az egészségtudatos táplálkozás széles körőmegismertetése a lakossággal, ebben nagy szerepe lehetne a funkcionális élelmiszereknek. Miközben egészségesélelmiszereket veszünk magunkhoz, ugyanúgy a táplálkozás élvezetét nyújtja. A hazai élelmiszertermelők alapvető érdeke lehetne a kereslet változásainak felismerése és figyelemmel kísérése. Fel kellene térképezniük a fogyasztóitípusokat és a piaci szegmenseket, hogy azokat megfelelő marketing stratégiával tudják megcélozni, és az egészségestáplálkozás irányába eltolni, és szükség lenne egy hatékony felvilágosító kampányra, egy jól megfogalmazottreklámüzenetre, ennek tudatosítására, hogy a reklám egyben nevelési funkciót is ellásson.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
táplálkozási szokások
Magyarország
trendanalízis
Megjelenés:
Animal welfare, etológia és tartástechnológia = Animal welfare, ethology and housing systems [elektronikus dokumentum]. - 4 : 2 Különszám (2008), p. 494-506. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.