Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM057322
Első szerző:
Kun András István (közgazdász)
Cím:
A comparison of self- vs. tutor assessment among Hungarian undergraduate business students / András István Kun
Dátum:
2016
ISSN:
0260-2938 1469-297X
Megjegyzések:
The current study analyses the self-assessment behaviour and efficiency of 163 undergraduate business students from Hungary. Using various statistical methods the results support the hypothesis that high-achieving students are more accurate in their pre- and post-examination self-assessments, and also less likely to overestimate their performance, and if they do so, the mean overestimation is lower than in the case of lower-achieving students. The study did not find a strong difference in the tendency to self-overestimation between sexes, but in their pre-examination prediction women seem to overestimate significantly more than men. An overall tendency among the students to over-rate their own examination performance is also detected, as is a tendency to increase the accuracy of self-assessment after sitting the examination.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Közgazdaságtudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:
Assessment & Evaluation in Higher Education. - 41 : 3 (2016), p. 350-367. -
Internet cím:
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.