Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM058159
Első szerző:
Czenky Márta (matematikus)
Cím:
How Do the Engineer Students Learn the SQL Language? / Czenky Márta Erzsébet
Dátum:
2014
ISSN:
2192-4880
Megjegyzések:
In the teaching of database management the teaching of standardized SQL language cannot be avoided. Until the appearance of e-learning education systems we could only support the learning of SQL language with showing example queries. Using e-learning education systems in the education enables using tests, tutorials, teacher feedbacks which facilitate the learning of SQL language. But still these education tools can not ensure that students receive error message and assessment for correctness of the query edited in database management system in their native language after running the SQL query. In order to accomplish these two latter purposes we wrote a SQL tutoring system which was used from 2012's autumn by the students. In the paper we describe the problems of learning the SQL language, the supporting methods for learning before installation of the SQL tutoring system and with analysis of data of log file of the SQL tutoring system the manner of students' learning of SQL.
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
SQL
e-learning
tutoring system
survey
examination
assessment
Megjelenés:
International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP) [elektronikus dokumentum]. - 4 : 1 (2014), p. 18-23. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.