Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM058653
Első szerző:
Fehér Péter (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:
Hatékony-e az e-olvasás? - gondolatok egy kutatás kapcsán / Fehér Péter, Bátfai Erika
Dátum:
2015
Megjegyzések:
Az e-learning, a közösségi hálózatok és az elektronikus könyvek széleskörű elterjedése új horizontot nyitott az olvasás előtt. Az olvasó fiatalok jelentős része közel annyi elektronikus szöveget olvas, mint papír alapút. Az elektronikus szövegek előretörésével megnövekedett érdeklődés az elektronikus dokumentumok iránt egyúttal számos kételyt is felvet. Egyes kutatók szerint az elektronikus szövegek olvasása hatékonyságában elmarad a hagyományos papír alapú szövegek olvasásának hatékonyságától. Miért fontos ez a kérdés és milyen szempontokat vizsgálunk kutatásunkban?Az olvasás továbbra is alapvető eleme bármiféle tanulásnak, ám a források egyre inkább elektronikus alapra helyeződnek (e-learning tananyagok, elektronikus könyvek és jegyzetek, internetes források, Wikipédia stb.). Ugyanakkor például a hazai Netgenerációs kutatások egyes eredményei szerint nem minden tanuló részesíti előnyben az elektronikus "alapanyagokat", a PISA eredményei szerint pedig a magyar tanulók nagyon gyengén teljesítettek az elektronikus szövege olvasásával kapcsolatos felméréseken.Milyen szövegek lehetnek hatékonyabban elektronikus formában, és melyek papíron? Vannak-e olyan olvasók, akik számára egyik vagy másik mód a preferált? Schneps és munkatársai szerint például az elektronikus olvasó eszközök hasznosabban támogatják a dyslexiások olvasást.A komplex kutatás keretében (kérdőívek, interjúk és empirikus vizsgálatok segítségével) azt kívánjuk megvizsgálni, van-e tehát szignifikáns különbség a tanulás és ismeretelsajátítás szempontjából a kétféle olvasás között, hogyan befolyásolja az olvasás forrása a tanulást? Ezen kutatás elméleti hátteréről számolunk be előadásunkban.
ISBN:
978-86-87095-54-0
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Média- és kommunikációs tudományok
előadáskivonat
e-könyvek
olvasási szokások
e-tanulás
Megjelenés:
XXI. Multimédia az oktatásban és II. IKT az oktatásban konferencia / (szerk.) Námesztovszki Zsolt, Vinkó Attila. - p. 226-228. -
További szerzők:
Soós Mária Erika (1973-) (informatikus könyvtáros)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.