Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM059254
Első szerző:
Pataki Gyöngyvér (oktatáskutató, szociológus)
Cím:
'Engaging people and ideas' : Memories, Meaning making and the European Educational Research Association / Pataki Gyöngyvér
Dátum:
2014
ISSN:
1474-9041
Megjegyzések:
This paper seeks to reveal patterns of the discursive and interpretative culture of EERA in an attempt to contribute directly to the discussion about the social and cultural integrity of the association. It looks beyond the network and community approaches of transnational research associations and suggests instead that the communicative aspects of the organisation should be considered. Within this framework the paper aims to address the questions; to what extent can EERA be considered as an intellectual home and what motivates researchers to be engaged with EERA activities? In 2013 four group interviews and 26 semi-structured interviews were carried out in an effort to delineate what lends stability and intimacy to a broad European umbrella organization. Respondents were asked to share their experiences with EERA and their reflection on their contribution to it. The data reveals that there is a delicate balance between activity and representation within the Association and that there is a constant reflection on, as well as a desire towards, inclusiveness both in terms of ideas and colleagues. The data show that researchers enter EERA seeking their research identity and slowly realize that the only way to establish their belonging to the association is their constant contribution. It is possible to discern that a dynamic element - constant contribution in communication - gives EERA its integrity and intimacy.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
community studies
transnational communities
European associations
qualitative method
semi-structured interview
Megjelenés:
European Educational Research Journal. - 13 : 4 (2014), p. 434-450. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.