Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM061911
Első szerző:
Ambrus András
Cím:
Using open problems and cooperative methods in mathematics education / András Ambrus, Krisztina Barczi-Veres
Dátum:
2015
ISSN:
2323-7112
Megjegyzések:
Mathematics education is very country specific. Roughly speaking we can differentiatebetween two main styles in teaching mathematics: either the focus is on the students or the focus ison mathematics as a science. Hungarian mathematics teaching belongs to the second style. What can teacher do in such tradition, are there chances to change the traditional boundaries? In our articlewe report about a teaching experience concentrating on the role of the teacher when changing theone-sided classroom teaching and also presenting students' points of view in the changed teachingenvironment. Two aspects are taken into consideration in connection with mathematical problemsolving: open problems and cooperative teaching.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
memory structures
cognitive load
working memory
closed problems
open problems
cooperative teaching
Megjelenés:
LUMAT : International Journal on Math, Science and Technology Education. - 3 : 1 (2015), p. 3-18. -
További szerzők:
Barczi-Veres Krisztina (1982-) (matematika-angol szakos tanár)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.