Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM063991
Első szerző:
Soós Mária Erika (informatikus könyvtáros)
Cím:
E-olvasás vagy hagyományos - kutatás közben / Bátfai Erika, Fehér Péter
Dátum:
2016
Megjegyzések:
Az e-könyvek, elektronikus keretrendszerek, MOOC kurzusok, valamint az "okos eszközök" terjedése komoly kihívás a köz- és felsőoktatás számára. (Mivel a hazai felsőoktatásban is egyre inkább tért hódítanak ezek a korábban alternatívnak bélyegzett formák, így a Debreceni Egyetemi Kiadó is 2014 őszétől nyílt hozzáférésű e-jegyzeteket ad ki a hallgatóknak.) Nemzetközi kutatások eredményei alapján merült fel az a kérdés, mennyire hatékony olvasás szempontjából az e-könyv, az e-tananyag? Egy 2015 tavaszán kezdett komplex kutatás keretében (interjúk, kérdőíves és empirikus vizsgálatok segítségével) azt vizsgáljuk, van-e szignifikáns különbség a tanulás és ismeretelsajátítás szempontjából a hagyományos és az elektronikus szövegek olvasása és jegyzetelése között, illetve hogyan befolyásolja az olvasás forrása a tanulást. A kutatás legfontosabb kérdése, mennyire hatékony az oktatásban az elektronikus szövegek használata? Részletesebben a következő kérdésekre szeretnénk választ kapni: Van-e lényeges különbség a képernyő, illetve a papír alapú tájékozódás, tanulás, ismeretszerzés között? Milyen szövegek olvasása lehet hatékonyabb elektronikus formában, és melyek papíron? Vannak-e olyan olvasók, akik számára egyik vagy másik mód a preferált? Milyen nemek közötti és életkori különbségeket lehet kimutatni az elektronikus olvasással kapcsolatos attitűdökben? Jegyzetelés: papíron vagy elektronikusan? A kutatás első szakaszában interjúkat (20 darab) készítettünk olyan személyekkel, akik mind hagyományos, mind elektronikus formában nagyon aktívan, sokat olvasnak. Az eddigi eredmények szerint a sokat olvasók inkább a papír alapú könyveket és tananyagokat preferálják, amikor tanulási célzattal kell nagyobb terjedelmű szövegeket olvasniuk. A következő lépésben a netgenerációhoz tartozó korosztályba eső (15 és 25 év közötti) olvasókkal készítünk újabb interjúkat, és azt vizsgáljuk: van-e kimutatható különbség az eddigiekhez képest, amit esetleg az életkorbeli/generációs/szocializációs különbség okozhat.
ISBN:
978 963 88335 6 3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
e-könyvek
e-learning
digitális szövegértés
hatékonyság
netgeneráció
Megjelenés:
Networkshop 2016 / szerk. Mikusné Sárvári Klára. - p. [5]. -
További szerzők:
Fehér Péter (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.