Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM064046
Első szerző:Csatáriné Dogi Ilona (gazdasági agrármérnök)
Cím:Fogyasztói etnocentrizmus hatásmechanizmusa és befolyásoló tényezői / Csatáriné Dogi Ilona
Dátum:2016
ISSN:1338-1598
Megjegyzések:Globalizálodó világunkban egyre inkább időszerűvé válik a hazai termékek védelméreirányuló marketingstratégiák kidolgozása. Az országhatárok megszűnni látszanak, de akulturális sajátosságok, a nemzeti identitás feltehetőleg soha nem tűnnek majd el teljesen,ezek pedig bizonyítottan befolyásolják a hazai és külföldi termékekkel szembeni preferenciaalakulását. A marketing irodalmakban fogyasztói etnocentrizmusként ismert szemlélet,egyértelműen hatással van a vásárlói döntésekre. A szakirodalmi áttekintés célja enneka fogyasztói szemléletmódnak a bemutatása. Az anyag ismerteti a fogyasztói etnocentrizmusfogalmának kialakulását, valamint hogy miként befolyásolja a hazai és külföldi termékekiránti attitűdöket. Átfogó képet nyújt a fogyasztói etnocentrizmusra ható tényezők köréről és aszemlélet magyarországi helyzetéről. Végül ismerteti a fogyasztói etnocentrizmus mérésérehasználatos eljárást, a CETSCALE-t és annak kritikáit. A szakirodalmak alapjánmegállapítható, hogy a fogyasztói etnocentrizmus vizsgálata hazai és nemzetközi szintenegyaránt jelentős. Ha egy adott ország hazai termékeinek népszerűsítése a cél, akkorfigyelembe kell venni, hogy az etnocentrizmus mely termékjellemzőkre lehet hatással,különösen a tapasztalati és bizalmi terméktulajdonságokra kell nagy hangsúlyt fektetni.Emellett célszerű a CETSCALE skála felülvizsgálata és ország specifikusabbá tétele.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
fogyasztói magatartás
Megjelenés:Selye e-studies. - 11 : 5 (2016), p. 1-16. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1