Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM064046
Első szerző:
Csatáriné Dogi Ilona (gazdasági agrármérnök)
Cím:
Fogyasztói etnocentrizmus hatásmechanizmusa és befolyásoló tényezői / Csatáriné Dogi Ilona
Dátum:
2016
ISSN:
1338-1598
Megjegyzések:
Globalizálodó világunkban egyre inkább időszerűvé válik a hazai termékek védelméreirányuló marketingstratégiák kidolgozása. Az országhatárok megszűnni látszanak, de akulturális sajátosságok, a nemzeti identitás feltehetőleg soha nem tűnnek majd el teljesen,ezek pedig bizonyítottan befolyásolják a hazai és külföldi termékekkel szembeni preferenciaalakulását. A marketing irodalmakban fogyasztói etnocentrizmusként ismert szemlélet,egyértelműen hatással van a vásárlói döntésekre. A szakirodalmi áttekintés célja enneka fogyasztói szemléletmódnak a bemutatása. Az anyag ismerteti a fogyasztói etnocentrizmusfogalmának kialakulását, valamint hogy miként befolyásolja a hazai és külföldi termékekiránti attitűdöket. Átfogó képet nyújt a fogyasztói etnocentrizmusra ható tényezők köréről és aszemlélet magyarországi helyzetéről. Végül ismerteti a fogyasztói etnocentrizmus mérésérehasználatos eljárást, a CETSCALE-t és annak kritikáit. A szakirodalmak alapjánmegállapítható, hogy a fogyasztói etnocentrizmus vizsgálata hazai és nemzetközi szintenegyaránt jelentős. Ha egy adott ország hazai termékeinek népszerűsítése a cél, akkorfigyelembe kell venni, hogy az etnocentrizmus mely termékjellemzőkre lehet hatással,különösen a tapasztalati és bizalmi terméktulajdonságokra kell nagy hangsúlyt fektetni.Emellett célszerű a CETSCALE skála felülvizsgálata és ország specifikusabbá tétele.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
fogyasztói magatartás
Megjelenés:
Selye e-studies. - 11 : 5 (2016), p. 1-16. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.