Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM064554
Első szerző:Belényi Emese (szociológia, neveléstudományok)
Cím:Hallássérült tanulók nyelvhasználata, nyelvi fejlesztése Romániában / Belényi Emese-Hajnalka
Dátum:2010
Megjegyzések:Az évek során, a hallássérült gyermekeket és fiatalokat segítő Senzor Alapítvány munkatársaként alkalmam volt sok olyan családot megismerni, ahol hallássérült gyermekek élnek. Ezáltal sokoldalú képet alakíthattam ki azoknak a tényezőknek a meglétéről, amelyek a hallássérült gyerekek iskolaválasztását, mobilitási esélyeit, valamint társadalmi integrációs lehetőségeit befolyásolják. A tapasztalatok alapján fontosnak tartom e kérdéskör tanulmányozását, mivel úgy találtam, hogy nagyon sok múlik a társadalmi környezet hatásán és adódnak lehetőségek arra, hogy e folyamatokat kedvező irányba tereljük. Az egyéni életutakat nyomon követve fogalmaztam meg feltevéseimet arról, hogy a hallássérült gyerekek és fiatalok iskolaválasztási motivációit milyen tényezők befolyásolják:? A szülők etnikai hovatartozása? A gyermek hallássérültségének foka? A szülők helyzete (hallássérült vagy sem)? A hallássérült szülő társadalmi státusa? A hallássérülteket oktató iskolának a lakóhelyhez viszonyított földrajzi távolságaA tanulmány az említett differenciáló tényezők mentén vizsgálja a hallássérült gyerekek és családjaik nyelvi szocializációját, iskolaválasztási opcióit és identitásbeli jellemzőit.
ISBN:978-963-269-221-0
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
hallássérült tanulók
nyelvhasználat
nyelvi fejlesztés
kétnyelvű oktatás
Megjelenés:Határmenti pedagógus közösségek interkulturális kompetenciáinak erősítése = Fortificarea competențelor interculturale ale pedagogilor în zona de frontieră / szerk. Lipcsei Imre. - p. 127-142. -
Pályázati támogatás:HURO/0801/020
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1