Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM064555
Első szerző:
Belényi Emese (szociológia, neveléstudományok)
Cím:
Accesul persoanelor cu dizabilităţi auditive la educaţie şi informaţie: obstacole şi oportunitǎţi / Belényi Emese-Hajnalka
Dátum:
2010
Megjegyzések:
In Romania, the educational and occupational integration policies aimed at Deaf in the past several decades characteristically ignored their identity peculiarities, a fact which should be regarded as an important causal factor of the low level of educational and professional attainment among Deaf community members. To a large extent, this inheritance and its negative consequences are still with us. The influence of educational concepts based on the hegemony of the oral method is considerable, the sign language of the Deaf is not taught in the schools, and it is not officially used in the schools' educational and welfare activities. In order to be effective, the continuity of educational programs for sign language development should be integrated into all levels of education, starting from early childhood development.
ISBN:
978-963-269-221-0
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
hallássérült tanulók
nyelvhasználat
nyelvi fejlesztés
kétnyelvű oktatás
Megjelenés:
Határmenti pedagógus közösségek interkulturális kompetenciáinak erősítése = Fortificarea competențelor interculturale ale pedagogilor în zona de frontieră / szerk. Lipcsei Imre. - p. 143-157. -
Pályázati támogatás:
HURO/0801/020
Egyéb
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.