Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM065283
Első szerző:
Pataki Gyöngyvér (oktatáskutató, szociológus)
Cím:
Az egyetemi nyilvánosság színterei- Közösségek és állampolgári kultúra / Pataki Gyöngyvér
Dátum:
2016
Megjegyzések:
E tanulmány a fragmentált szocializációs modell keretei között (Szabó I. 2009) kívánja értelmezni a mikroközösségek intézményesülési folyamatait, valamint a közéleti aktivitás formáinak, diszkurzív és társas beágyazottságát. Az elemzés során érdeklődésünk homlokterében az állt miként alakulnak ki a társas integráció elemi formái fiatal felnőttek között, illetve ebből következően hogyan kapcsolódik be a hallgató abba a közéletbe, amelyet a felsőoktatási intézmény felkínál. A hallgatók által kialakított közélet feltárására kvantitatív és kvalitatív módszerek kombinációját alkalmaztam a Debreceni Egyetem két kollégiumában. Többváltozós matematikai módszerekkel elemeztem az értékorientáció, a politikai attitűdök, a csoporthovatartozás és a tevékenységstruktúra összefüggéseit regionális adatbázisok segítségével (HERD 2012 Campus-lét 2010), majd a kapott adatokat kvalitatív elemzéssel mélyítettem el (37 csoportos, 22 félig strukturált, 15 narratív interjú). Az adatok tükrében a fiatal felnőttek intézményekhez fűződő viszonya ambivalensnek bizonyult. A quantitatív és kvalitatív adatok nagyarányú intézményi konformitást, de alacsony szintű intézményi azonosulást tükröznek. Az általam vizsgált kollégisták körében a közösség szerepe valóban felértékelődik az egyéni életút szempontjából. E közösségek azonban olyan szemi-privát, illetve szemi-közterek, amelyekben számos gyakorlat ellehetetleníti a diverzitás és a tolerancia növekedését. Mindez a társas magány jellegzetes mintázataival jár együtt, ami megnehezíti a fiatal felnőttek integrációját a felsőoktatási intézmény világába. Ezért az intézmény állampolgári szocializációs potenciálja az interjúk szerint kihasználatlanul marad.
ISBN:
978-963-125542-3
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
tanulmány, értekezés
Politikai szocializáció
Közösség kutatás
Közéleti aktivitás
Felsőoktatás kutatás
Megjelenés:
Oktatás és fenntarthatóság / szerk. Fehérvári Anikó, Juhász Erika, Kiss Virág Ágnes, Kozma Tamás. - p. 503-526. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.