Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM065435
Első szerző:
Kovács Edina Mária (oktatáskutató, drámapedagógus)
Cím:
A tanári identitás alakulása a társadalmi nemi szerepek tükrében / Kovács Edina
Dátum:
2011
Megjegyzések:
Leírás a nyitóképernyőről, 2016.09.14.
A tanári szerep hatékony megvalósításáról szóló diszkurzus önmagában is napjaink párbeszédének sokakat foglalkoztató szelete. A tanári pozíció összetettsége folytán különösen problematizált foglalkozási szerep - állapítja meg Zrinszky László -, a hozzá kapcsolódó feladatok pedig egyre inkább differenciálódnak és gazdagodnak (Zrinszky, 1994). A hazai pedagógiai elméletek ugyanakkor gyakran figyelmen kívül hagyják, hogy a tanítás vitathatatlanul nemekhez kötődő szerep. Pedig az USA-ban a női munkahelyek számát tekintve az általános iskolai oktatás a második helyen áll, a középiskolai oktatás a tizennegyedik helyen, és számos európai országban az oktatás a harmadik-negyedik helyet foglalja el a nőket foglalkoztató szektorok között. Magyarország sem kivétel abban a tekintetben, hogy a pedagógusok többsége nő: az általános iskolai tanárok 87,3 százaléka, a középiskolai tanárok 68 százaléka (KSH, 2007). Az ismertetett nemzetközi áttekintés Smulyan egy tanulmányának része, aki összegzésképpen megállapítja: egyfelől a nők az oktatásban felülreprezentáltak, másfelől a nők foglalkoztatásának az oktatás kiemelt terepe. Így a tanítást érdemes a társadalmi nemek tudománya szemszögén át is megvizsgálnunk: e perspektívából a tanítás olyan szimbolikus tér, amelyben a társadalmi nemi szerepek definiálódnak (Smulyan, 2006).
Hozzáférés: World Wide Web
ISBN:
978-963-642-383-4
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
Megjelenés:
Társadalmi nem és oktatás [elektronikus dokumentum] : Konferenciakötet, PTE BTK "Oktatás és társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola Pécs, 2011. / szerk. Kéri Katalin ; az elektronikus változatot készítette: Ambrus Attila József. - p. 40-51. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.