Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM065439
Első szerző:
Kovács Edina Mária (oktatáskutató, drámapedagógus)
Cím:
Tanárkép a médiában : A Szomszédok 1999-es évfolyamának elemzése / Kovács Edina
Dátum:
2011
ISSN:
1788-6848
Megjegyzések:
A tanári szerep hatékony megvalósításáról szóló diszkurzus önmagában is napjaink párbeszédének sokakat foglalkoztató szelete. A tanári pozíció összetettsége folytán különösen problematizált foglalkozási szerep - állapítja meg ZrinszkyLászló -, a hozzá kapcsolódó feladatok pedig egyre inkább differenciálódnak és gazdagodnak (Zrinszky, 1994). A hazai pedagógiai elméletek ugyanakkor gyakran figyelmen kívül hagyják, hogy a tanítás vitathatatlanul nemekhez kötődő szerep. Pedig az euroatlanti országok esetében ez szinte kivétel nélkül igaz: számos európai országban az oktatás a harmadik-negyedik helyet foglalja el a nőket foglalkoztató szektorok között; általában az egészségügy és a szociális munka előzi meg. Magyarország sem kivétel abban a tekintetben, hogy a pedagógusok többsége nő: az általános iskolai tanárok 87,3 százaléka, a középiskolai tanárok 68 százaléka (KSH, 2007). A magyar pedagógusszerep-kutatások a hetvenes évek végén megjelenő új iskolamodellek nyomán kezdődtek el, és igyekeztek újradefiniálni a tanári tevékenység szerepegyüttesét (Kraiciné, 2006). A leginkább ismert tanáriszerep-elméletek, például Trencsényi László, Zrinszky László, Ferenczi István és Falus Iván munkái megegyeznek abban a tekintetben, hogy bennük a szerepelvárások, a tanár számára kívánatos tulajdonságok "semlegesnemben" fogalmazódnak meg, még akkor is, ha a tanár neme szóba kerül mint "anomáliákat élező" (Ferenczi, 1998: 12) változás, vagy "módosító tényező" (Zrinszky, 1994: 29): ennél részletesebb elemzést egyik szerző sem tart szükségesnek.
ISBN:
978 963 318 128 7
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Juvenilia 4 (2011), p. 134-148. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.