Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM065494
Első szerző:
Kovács Edina Mária (oktatáskutató, drámapedagógus)
Cím:
A pedagógushallgatók pályaképének és eredményességének jellemzői a Magyarország - Románia - Ukrajna határmenti régióban / Kovács Edina
Dátum:
2015
ISSN:
2064-6755
Megjegyzések:
A pedagógus professziók státuszvesztése, a társadalmi megbecsültség csökkenése és azehhez kapcsolódó negatív önszelekció jelensége napjaink szakmai párbeszédének szervesrésze. A többes szám használatát Fónai (2012) nyomán véljük indokoltnak, hiszenleggyakrabban az óvodapedagógusokat, az általános iskola, a középfokú és a felsőoktatástanárait egyaránt e kategóriába sorolják, és egyértelmű, hogy a különféle oktatásiszintek tanárainak - az eltérő végzettség mellett - eltérő tudásra és készségekre vanszüksége. Az értelmiségi foglalkozások elismertségét a teljes társadalomban utoljára kétévtizede mérték, azóta kevésbé átfogó kutatások jelzik a presztízs stagnálását vagy csökkenését(Szabó, 1998). Ugyanakkor a kutatások egy része arra is felhívja a figyelmet,hogy igazságtartalma mellett is leegyszerűsítés az a megfogalmazás, hogy az eredmé-nyesebb hallgatók hagyják el a tanári pályát. Befolyásoló tényező lehet egyebek mellettaz intézményi beágyazottság és a képzéssel, szakmai gyakorlattal való elégedettség(Bruinsmaa és Jansena, 2010, Pusztai, 2012), és az is kérdés, mit tekintünk egyáltaláneredményességnek: kizárólag a tanulmányi teljesítményt, vagy egyéb tudományos tevé-kenységet, esetleg a különböző kompetenciák fejlődését is.A továbbiakban áttekintjük, mi jellemzi a pedagógushallgatók tanulmányi eredmé-nyességét a többi hallgatóhoz viszonyítva, valamint, hogy milyen egyéb tudás és készségekmérése lehet fontos esetükben. Bemutatjuk, hogy a szakmai diszkurzusokban milyenkontextusban jelenik meg a tanári szerep komplexitása: egyes értelmezések szerintez deprofesszionalizációhoz vezet, míg mások a képzés megújítását tartják fontosnak,ami a professzió státusvesztését is ellensúlyozhatná.Elemzésünkben, amely két hallgatói adatfelvétel eredményeire támaszkodik (ezekrészletes bemutatását lásd később), arra keresünk választ, hogy milyen a pedagógushallgatóktanulmányi eredménye a nem tanár szakos hallgatókhoz viszonyítva, és megvizsgáljuk, hogy az eredményesség egyéb mutatói alapján milyen képet alakíthatunkki a tanár szakos hallgatókról, végül kitérünk arra is, hogy az eredményesség és a pályánmaradás szándéka milyen összefüggést mutat.
ISBN:
978-615-5372-32-2 978-615-5372-31-5 (print)
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
Megjelenés:
Tanárképzés és oktatáskutatás / szerk. Kozma Tamás, Kiss Virág Ágnes, Jancsák Csaba, Kéri Katalin. - p. 449-460. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.