Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM065753
Első szerző:
Misetáné Burján Anita (matematika tanár)
Cím:
Sakk és matematika : "A játék a kutatás legjobb módja" (Albert Einstein) / Misetáné Burján Anita
Dátum:
2015
Megjegyzések:
A 21. század iskolájában egyre fontosabbá válik, hogy a tantárgyaknak ne csak az ismeretanyagát, hanem a gondolkodási formáit is elsajátíthassák a gyerekek. A gyakorlatban használható tudás kialakítása a matematika területén is kiemelt feladat. Tanulása élmény is lehet a Z generáció számára (a globális és digitális kor gyermekeinek), azonban ez a tanárok számára óriási kihívást jelent. A matematikai gondolkodás fejlesztéséhez általános iskolás korban is jelentős mértékben hozzájárulhat a sakk. A "tudományok királynője" (matematika) és a "királyi játék" (sakk) több ponton is kapcsolódik egymáshoz. A sakkjáték elemei elősegítik a gondolkodás, speciálisan a matematikai gondolkodás fejlődését. Segítségével játékos formában ismerkedhetnek meg a tanulók a gondolkodási műveletekkel és módszerekkel. Képesség- és készségfejlesztő, sőt személyiségformáló hatása is van mindkettőnek. Bár egyikhez sem vezet "királyi út", nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy olyan felelősségteljes, önállóan gondolkodni tudó gyermekeket neveljünk, akik megállják a helyüket a világban. Not only facts and subject knowledge should be taught in 21st century schools but it is more and more important to teach the ways and methods of thinking. Formation of knowledge, which can be used in practice, is an important task in the field of mathematics. Learning this way of thinking can also be a good adventure for generation Z (children of global and digital age), but it may be a challenge for teachers. Chess may have a major contribution in the development of mathematical thinking at school age. The queen of science (mathematics) and the royal game (chess) are connected in several ways. The elements of chess game helps in developing students' ways of thinking, especially mathematical thinking. Through chess, students contact with different thinking processes in a playful way. Both mathematics and chess develop abilities and skills and form students' personalities.Although the 'royal road' leads to neither of them, they both contribute to educating responsible, self-sufficient children who are able to think for themselves.
ISBN:
978 615 5599 00 2
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
tanulmány, értekezés
matematika
sakk
gondolkodás
használható tudás
képesség- és készségfejlesztés
mathematics
chess
thinking
useful knowledge
development of abilities and skills
Megjelenés:
Matematikát, fizikát és infomatikát oktatók 39. országos konferenciája : Kaposvár, 2015. augusztus 24-26, Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar / szerk. Stettner Eleonóra, Klingné Takács Anna, Barna Róbert. - p. 38, 151-157. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.