Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM065911
Első szerző:Döbör Ágota (Pszichológus)
Cím:Az iskoláskorú tehetséges olvasók: Pszichológiai jellemzők és fejlesztési lehetőségek / Döbör Ágota, Hódi Ágnes, Dávid Imre
Dátum:2013
ISSN:0230-0508 2060-2782
Megjegyzések:Az olvasásfejlődés és -fejlesztés területe világszerte számos diszciplína által kutatott terület, hiszen az egyén olvasási képességének optimális fejlettsége képezi az iskolai és társadalmi boldogulás egyik fő alappillérét. Az olvasást tanult készségként tartják számon, azonban az azt megalapozó (háttér) kognitív készségek jóval a formális oktatás kezdete előtt kialakulnak, így az olvasásfejlesztő és intervenciós programok nagy része ezen életkori szakaszra összpontosít. Tendenciaként rajzolódik ki, hogy a programok a fejlődési rendellenességek által okozott lemaradást igyekeznek kiküszöbölni, illetve a tipikus fejlődési ívű, azonban az átlagostól gyengébben teljesítő tanulók felzárkóztatására koncentrálnak, háttérbe szorítva a kiemelkedő és tehetséges olvasók korai beazonosítását és fejlesztését. Napjainkban egyre több nemzetközi vizsgálat ötvözi a tehetségpszichológia modelljeit az olvasáskutatások eredményeivel gyarapítva ezzel a tehetséges olvasóról szerzett ismereteket. Az olvasás-szövegértés fejlettségi szintjének meghatározásához számos mérőeszköz áll rendelkezésre, azonban a tehetséges olvasó diagnosztizálásához nem elegendő csupán a tanulói teljesítmény ismerete. Tanulmányunk elsődleges célja, hogy ismertessük egy kevéssé vizsgált terület, az olvasásában tehetséges gyermekekkel kapcsolatos kutatások legfontosabb eredményeit, bemutassuk a tehetség definícióit, értelmezéseit, valamint módszertani összefoglalót adjunk a tehetséges olvasó fejlesztési lehetőségeiről.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
tehetség
tehetséges olvasó
Megjelenés:Pszichológia 33 : 4 (2013), p. 329-343. -
További szerzők:Hódi Ágnes Dávid Imre (1968-) (pszichológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1