Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM065984
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:The Analysis of the Food Consumer Behaviour in the Online Environment / András Fehér, Mihály Soós, Zoltán Szakály
Dátum:2015
ISSN:1338-1598
Megjegyzések:In recent years, the consumer, who is one of the main participants of the market, has changedradically. Nowadays, they are called as "digitally enlightened" citizens.In current work, our main aim is to define the local tendencies of online consumingbehaviour, especially in the field of food related information and shopping possibilities. Wetry to determine whether there are online consumers in Hungary or not.During our examinations, we relied on the process of the shopping behaviour of the digitalconsumer. We mapped the particular steps with relevant and actual literature analyses. Withthe help of our national, representative poll (N=1000), we could examine the food regardingonline information gathering in details.To sum up, we can say that the majority of the researches and literature about foodconsumingbehaviour does not separate properly the roles of the online (digital) consumers,and rely on the final shoppings. Based on our professional researches, we tried to differentiatethe digital food consumers on the basis of their online behaviour, and we separated 5hypothetical categories, which provide a good baseline for our future examinations.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Food consumer behaviour
Digital consumer
Food
Megjelenés:Selye e-studies. - 6 : 1 (2015), p. 61-71. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1