Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM066046
Első szerző:
Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:
A hazai lakosság internettel kapcsolatos attitűdjei a TAM modell alapján / Fehér András, Szakály Zoltán
Dátum:
2015
Megjegyzések:
Az utóbbi években gyökeresen megváltozott a piac egyik legfontosabb szereplője, a fogyasztó, akit különféle kutatások már "digitálisan felvilágosult" polgárnak titulálnak. A döntés megvalósítása, vagyis a vásárlás többek között nagyban függ a bizalomtól és a technológia iránti fogékonyságtól. A TAM modell (Technology Acceptance Model) megmutatja, hogy az észlelt hasznosság és az észlelt használat egy technológiával kapcsolatban, milyen hatással van az egyén, tehát a fogyasztó attitűdjeire.Jelen cikkben a legfőbb célkitűzésünk, hogy a TAM modell segítségével felmérjük a hazai lakosság preferenciáit az internet használatával kapcsolatban.A vizsgálataink során az online (digitális) fogyasztó vásárlási magatartásának folyamatát vettük alapul. Az egyes lépéseket releváns és aktuális szakirodalmi elemzésekkel térképeztük fel. Az országos, reprezentatív kérdőíves megkérdezésünk (N=1000) segítségével - melyben a TAM modell 18 állítása is szerepelt - vizsgáltuk a hazai lakosság internetezési szokásait.Az eredmények különféle statisztikai eljárásokkal (faktor- és klaszter analízis) történő kiértékelését követően célunk, hogy differenciáljuk a hazai lakosságot az internethez való kötődésük alapján. A kutatásunk során három jól elkülöníthető faktort (észlelt használat, észlelt hasznosság és észlelt korlátok) határoztunk meg. A klaszteranalízisünk segítségével a hazai lakosságot négy szegmensbe (szkeptikus lemaradók, feltörekvő lemaradók, szakértő internetezők és tehetetlen bizakodók) soroltuk az internet használatbeli különbségeik alapján.
ISBN:
978-963-313-189-3
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
tanulmány, értekezés
TAM modell
internethasználat
online fogyasztói magatartás
online fogyasztó
Megjelenés:
Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXI. országos konferenciájának tanulmánykötete [elektronikus dokumentum]. - p. 388-398. -
További szerzők:
Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.