Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM067268
Első szerző:Várady Ferenc (matematika, német tanár)
Cím:A folytonosság és differenciálhányados fogalmának megértése GeoGebra segítségével / Várady Ferenc
Dátum:2012
Megjegyzések:As a college teacher I can often see that since students first meet the mathematical definitions and theorems very abstractly at the lectures, they are not able to understand their deeper meaning in the seminars either. Better and hard-working students can learn the necessary way of problem solving, but they cannot or can just partly understand its mathematical meaning. Thus they only use a mechanical algorithm to solve mathematical problems, the result of which is, as they do not understand their fundaments that they forget the method of solution rapidly, and they cannot solve even a slightly different problem. Therefore they cannot understand and solve problems which are based on this essential knowledge.A lot of psychological research proves what important role visual and symbolic representations have in the learning process. In my lecture I try to show the relation between the symbolic and the visual meaning by the definition of continuous function and by the differential and the slope of the tangent line. Thus students can better understand the contact between theory and the meaning behind it. I try to bridge this gap with the visual advantage of the software GeoGebra, supporting the understanding of students and deepening the curriculum at the same time.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
folytonosság
Megjelenés:Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások 2012 : Programfüzet és absztraktak : Katolikus Egyetem Pedagógiai Kar, Juraj Páleš Intézet Lőcse-Levoča, Szlovákia 2012. január 20-22 / eds. Ján Gunčaga, Herendiné Kónya Eszter. - p. 21-22.
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1