Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM067311
Első szerző:
Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:
Is It Worth Being Socially Responsible? / Csapóné Riskó Tünde, Péntek Ádám, Troy Wiwczaroski
Dátum:
2016
ISSN:
1789-221X
Megjegyzések:
Several definitions for corporate social responsibility (CSR) exist and these vary greatly as to the activities it should cover and their motivators. Among the benefits of CSR are positive marketing/brand building, brand insurance and employee loyalty. Numerous arguments against CSR prevail, e.g. social responsibility is not a problem that belongs in the sphere of activities a corporation should be addressing or even that CSR distracts businesses from addressing the primary need to concentrate on sales. Thus, the strong economic question: is CSR worth it? In 2014, we carried out a representative survey in Hungary, in which the effects of responsible business practices on consumer purchase behaviour were studied. With our research results, we could show that there is a considerable gap between the apparent interest of consumers in CSR and the limited role of CSR in purchase behaviour.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Közgazdaságtudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
corporate social responsibility
consumer behaviour
consumer responses
CSR actions
Megjelenés:
Apstract 10 : 1 (2016), p. 73-80. -
További szerzők:
Péntek Ádám (1976-) (agrárinformatikus)
Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.