Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM068477
Első szerző:Zoller Katalin (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Cím:A tanárok és iskoláik - Az intézményi és tanári jellemzők szakmai továbbképzéssel való összefüggései / Zoller Katalin
Dátum:2015
Megjegyzések:Jelen tanulmány célja megvizsgálni a romániai oktatási intézmények és pedagógusok jellemzőinek szakmai továbbképzéssel való összefüggéseit, feltárni azokat az intézményi, illetve tanári karakterisztikákat, amelyek meghatározzák a továbbképzéseken való részvételt a romániai pedagógusok körében. A több szakaszban zajló kutatás elméleti hátterét és értelmezési keretét a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének szabályozására, implementációjára és gyakorlatára vonatkozó kiterjedt romániai, magyarországi és nemzetközi szakirodalom feldolgozása képezi. Elemzésünk alapját az OECD 2013. évi nemzetközi tanárkutatás (TALIS 2013, Teaching and Learning International Survey) Romániára szelektált adatállománya, valamint az OECD 2012. évi PISA-mérések (Organisation for Economic Cooperation and Development - Programmefor International Student Assessment) ugyancsak Romániára szelektált adatai szolgáltatják. Az elemzés bemutatja a romániai tanárok demográfiai jellemzőit, majd részletesen vizsgálja a továbbképzésekre való jelentkezés és ezeknek a tanári jellemzőkkel való összefüggéseit. Romániában a pedagógus igényei, az iskola és az országos oktatáspolitikai szabályozások egyaránt befolyásolják a továbbképzési folyamatokat.
ISBN:978-963-1234-00-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Pálya - modell : Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében / szerk. Pusztai Gabriella és Morvai Laura. - p. 108-128. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1