Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM068506
Első szerző:
Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:
Regression Analysis of the Effect of Personality-Career Match on the Academic Performance in Business Higher Education: an Evidence from the University of Debrecen / Kiss Marietta, Kun András István, Kapitány Anna, Erdei Panni
Dátum:
2015
Megjegyzések:
This conference presentation aims to provide a deeper understanding of the contribution of personality to the academic performance. This effect, however, can be divided at least into two parts: (1) personality can enhance the performance in any educational institution independently of the curriculum (i.e. the personality fits the formal educational system); additionally (2) one's personality can fit a profession, thus this person will show a better performance in the education if the curriculum is connected to the given profession. Our study tries to identify this two effects through the comparison of the contribution of the personalityprofession match to the university admission scores (representing the performance not connected to a givenprofession) versus to the two semester average grade means (representing the performance connected to a profession) among students of the University of Debrecen Faculty of Economics and Business Administration. Our sample contained 372 students from BA in Business Administration and Management and BA in International Business Economics majors. Personality was measured with a written Myers-Briggs typology test. We used linear regression models for both the admission scores and the average grade means as dependents, where a dummy variable represented thepersonality-profession match. Our results supported the hypothesis that if a student's personality type fits the economic or business career paths, it will positively contribute to the academic performance in the economic and business higher education, and this effect is independent of the personality's possible impact on the general (not curriculum specific) academic performance.
ISBN:
978-973-0-18967-4
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
előadáskivonat
personality
higher education
Myers-Briggs typology
labour market
Megjelenés:
Tudás - Tanulás - Szabadság : Neveléstudományi Konferencia - 2014 / szerk. Birta-Székely Noémi. - p. 223-227. -
További szerzők:
Kun András István (1978-) (közgazdász)
Kapitány Anna (1987-) (közgazdász)
Erdei Panni (közgazdász)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.