Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM068509
Első szerző:
Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:
A biominősítés hatása a fogyasztók érzékelésére és attitűdjére csokoládék esetén / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:
2015
Megjegyzések:
Significant number of customers attach a positive image to organic products. This positive imagetransfer includes the perception of healthiness, calorie content but also extends to sensory characteristics such as smell or taste. Our study aims to reveal the effect of organic labels on customers' evaluation of chocolates. The three research questions are: (1) How do consumers modify their attitude in relation to a given chocolate after receiving information as to whether the given chocolate is an organic or a non-organic product?(2) How do estimated prices change after receiving information as to whether the given chocolate is organic or not? (3) What kind of correspondence canbe found between the frequency of organic product purchase and the two former questions? To find the answer an experiment was conducted. The participants had to evaluate five attributes ofchocolates: fragrance, taste, texture, healthiness, and calorie content, and they had to estimate the prices. In the first phase of our experiment they had to evaluate attributes within the confines of a blind test. In the second phase participants received information as to whether the given chocolate is an organic or not, and they have re-evaluated the same attributes. Our results show that ♭organic' labels can modify consumers' perception of chocolates' attributes and evaluation of prices.
ISBN:
978-963-313-189-3
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
tanulmány, értekezés
organic food
food marketing
chocolate
attitude
Megjelenés:
Marketing hálózaton innen és túl : Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXI. Országos Konferenciájának Tanulmánykötete / szerk. Bíró-Szigeti Szilvia, Petruska Ildikó, Szalkai Zsuzsanna, Kovács István, Magyar Mária. - p. 208-216. -
További szerzők:
Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.