Bejelentkezés
Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Bejelentkezés
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM068642
Első szerző:
Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:
Megtölteni a formát tartalommal - avagy hogyan fordíthatóak át a romániai tanári munkaközösségek kötelezettségei lehetőségekké? / Bordás Andrea
Dátum:
2015
Megjegyzések:
Jelen tanulmányban azt vizsgálom, hogy formális keretek között hogyan valósul meg a szakmai fejlődés, milyen tényezők befolyásolják, segítik vagy gátolják a romániai oktatási rendszer által eleve adott forma megtöltését tartalommal. A kutatást megelőzően tanulmányoztam az oktatási rendszer struktúráját szabályozó dokumentumokat, és kiválasztottam azokat a formális alkalmakat, amelyekben a pedagógusok szakmai fejlődése az intézményben társas környezetben megvalósulhat. Egyéni, páros és fókuszcsoportos félig strukturált interjúkat használtam, amelyek lehetőséget adtak az interjúalanyok nézeteinek feltárásra, betekintést engedtek gondolkodásukba. Az interjúk szövegénél a szakirodalom és a szövetömb adatai alapján keresztszekcionális kategorikus indexálást hajtottam végre, majd az így kapott kódok, kódhalmazok segítségével értelmeztem a szövegeket. A tanulmány bepillantást enged a romániai oktatási rendszer kulisszái mögé. A tanárok hangja a forma és a tartalom, a "kell" és a "szeretném" harcát erősíti fel. Ebben a harcban egyelőre a forma diadalmaskodik, az előírt formalitások betartása elől nehéz kitérni, de a megszületett alternatív megoldások (közös óratartás, rituális szakmai beszélgetések, kollaboratív dokumentációkészítés) azt mutatják, hogy a pedagógusok előtérbe helyezik a tartalmilag minőségi munkát a formaival szemben.
ISBN:
978 963 1234 00 8
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
pedagógusok
szakmai fejlődés
szituatív tanulás
kollaboratív tanulás
tanuló szakmai közösség
Megjelenés:
Pálya-modell: Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében / szerk. Pusztai Gabriella, Morvai Laura. - p. 207-221. -
Pályázati támogatás:
TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
709
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v10.1.21-SNAPSHOT
© 2024
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.