Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM069244
Első szerző:
Szimkovics Tamás (informatikus, informatika tanár)
Cím:
LMS rendszerek használhatósági vizsgálata / Szimkovics Tamás
Dátum:
2015
Megjegyzések:
Az oktatás számos területén használnak LCMS (Learning Content Management System) azaztanulásirányító és tartalomkezelő rendszereket, mint a középfokú és felsőoktatásnál, vállalatiképzéseknél. Mivel az oktatás különböző területein használják, és különböző kritériumoknakkell eleget tenniük ezeknek a rendszereknek, így egyazon rendszer ritkán alkalmazható megfelelőenaz oktatás különböző színterein. A munkám során a közoktatásban felhasználható LCMSrendszereket vizsgáltam, mivel véleményem szerint ez a terület kevésbé kidolgozott a másik kettővelszemben. Elektronikus oktatási rendszerek terén sok közül választhatunk, abban az esetbenis, ha ragaszkodunk az ingyenesen használható szoftverekhez. A kiválasztandó rendszereketszámos mérhető kritérium szerint hasonlíthatjuk össze: rendszerigény, biztonság, támogatás,használhatóság, menedzsment, kollaborációs lehetőségek, beépített alkalmazások. A felsoroltakközül a használhatósági vizsgálatokat hangsúlyoztam. Az egyes elektronikus oktatási rendszereketvalamilyen módon össze kell hasonlítani például a CMSmatrix weboldalán (cmsmatrix.org).Amelyben bár CMS, vagyis tartalomkezelő rendszereket lehet összehasonlítani. Mivel azonbanaz LCMS oktatást kezelő rendszerek egyben tartalomkezelők is, így azoknak is egy részét megtalálhatjukaz oldalon. A weboldalon a használhatósággal kapcsolatban jelenleg 16 paramétertalálható. Vajon ezek a mutatók teljes mértékben tükrözik-e az elektronikus oktatási rendszerekhasználhatóságát? Minél több magas értéket látunk a paraméterek mellett, annál jobb az oktatásirendszer? A jelenleg elterjedt LCMS rendszereket összehasonlító mátrixok értékei hűen tükrözik-e a felhasználók összbenyomását? Ezekből az eredményekből nem tudhatjuk meg például,hogy a diákoknak mennyi időre van szüksége, az elektronikus oktatási rendszerek kezelésénekelsajátítására. Célom ezekre a kérdésekre választ kapni a kutatás során.Munkámban azokat az oktatási rendszereket vizsgáltam, amelyeknek használata ingyenes. Ahasználhatóságon belül Jakob Nielsen által deklarált használhatósági paramétereket vizsgáltam:megtanulhatóság, hatékonyság, megjegyezhetőség, hibák, elégedettség.Várhatóan, a lefolytatott vizsgálatok új eredményeket fognak hozni, amelyeket fel lehet használniaz oktatási rendszerek használhatóságának növelésére. A használhatósági paraméterekvizsgálata során egérmutató-útvonal és kattintás vizsgálatot, valamint a informális riport készítés módszereit használtam.
ISBN:
978-615-5509-96-4
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
LCMS
használhatóság
barátságos felhasználói felület
Megjelenés:
Tavaszi Szél - Spring Wind III. Konferenciakötet / szerk. Keresztes Gábor. - 3. köt, p. 221-229. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.