Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM069294
Első szerző:
Berei Emese Beáta (tanár, szociális szakértő)
Cím:
Pedagógushallgatók viszonya marginális helyzetű hallgatótársaikhoz / Berei Emese Beáta
Dátum:
2016
Megjegyzések:
Tanulmányunk középpontjában a marginális helyzetű hallgatói csoportok állnak. Azt vizsgáljuk, hogy a felsőoktatási intézmények pedagógushallgatói milyen mértékű társadalmi közelséget vállalnának roma, fogyatékossággal élő és más marginális helyzetű hallgatótársaikkal. A kvantitatív jellegű nemzetközi kutatást a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja végezte 2014-ben Magyarország, Románia, ukrajna és Szerbia felsőoktatási intézményeiben (IESA-TESSCEE II. 2014, N=1792). A tanulmány célja feltárni, hogy mely társadalmi háttértényezők hatnak kedvezően az inkluzív hallgatói attitűdök kialakulására. Előzménye Pusztai és Szabó 2014-es tanulmánya, amely felsőoktatási hallgatók fogyatékossággal élő társaik iránti nyitottságát elemezte. Jelen tanulmány tágabb és összehasonlító jellegű kitekintést ad a marginális hallgatói csoportok iránti nyitottság mértékéről és milyenségéről. A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a pedagógus- és nem pedagógushallgatók hátrányos helyzetű társaik iránti elfogadási készsége összességében nem különbözik, viszont külön vizsgálva a magyarországi almintát, a romák esetében kimutathatók szignifikáns különbségek a pedagógushallgatók javára. A háttérmutatók közül a felsőoktatási intézmény országa, a hallgatók neme és szubjektív anyagi helyzete hat szignifikánsan a vállalt társadalmi közelség fokára. Az apa legmagasabb iskolai végzettsége szignifikánsan növeli a roma csoporttársak iránti nyitottságot.
ISBN:
978-963-12-5447-1 978-963-12-1361-7
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
könyvfejezet
Megjelenés:
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához / szerk. Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea. - p. 290-301. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.