Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM069369
Első szerző:
Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:
A szituatív tanulás szerepe a pedagógusok szakmai fejlődésében / Bordás Andrea
Dátum:
2014
Megjegyzések:
Jelen tanulmányban a szituatív tanulás elméletét használom elméleti keretként ahhoz, hogy a tanárok hangja megszólalhasson, és mindezzel betekintést nyerjünk a pedagógusok gondolataiba arról, mit is jelent és hogyan valósul meg szerintük a szakmai fejlődés egy drámapedagógiai képzés, képzéssorozat révén. A tanulmányban azt vizsgálom, mi teszi hatékonnyá egy drámapedagógiai műhely keretében megszervezett továbbképzéseket. Számtalan pedagógus-továbbképzéssel foglalkozó tanulmány (Lieberman 1990, Little 1992, Samaras et al. 2008, TALIS 2009, Ceglédi 2012) kiemelte már a továbbképzések erényeit és hátrányait. Ezeknek az eredményeknek a tükrében fordult a figyelem épp a gyakorlatközösségek, tanuló szakmai közösségek felé, ugyanis bebizonyosodott ennek a továbbképzési formának a szakmai megerősítő jellege (Samaras et al. 2008, Olivier?Hipp?Huffman 2003, Stoll et al. 2006, Stoll?Louis 2007). Ezekben a közösségekben alapvető fontosságú a szituatív tanulás, hiszen a tanuló szakmai közösségekben a pedagógusok a tanulást magát tapasztalják meg. Egy ilyen tanuló szakmai közösséget, a Nagyváradi Drámaműhelyt, valamint egy valaha Szatmárnémetiben működött drámaműhely mai állapotait és a két városban szervezett drámapedagógiai továbbképzéseket, a képzések során megvalósuló szituatív tanulást veszi górcső alá a tanulmány.
ISBN:
978 615 5372 15 5 978 615 5372 16 2
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
szituatív tanulás
pedagógusok szakmai fejlődése
tanuló szakmai közösség
drámapedagógia
továbbképzés
Megjelenés:
Képzők és képzettek : Pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól / szerk. Németh Nóra Veronika. - p. 239-262. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.