Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069369
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:A szituatív tanulás szerepe a pedagógusok szakmai fejlődésében / Bordás Andrea
Dátum:2014
Megjegyzések:Jelen tanulmányban a szituatív tanulás elméletét használom elméleti keretként ahhoz, hogy a tanárok hangja megszólalhasson, és mindezzel betekintést nyerjünk a pedagógusok gondolataiba arról, mit is jelent és hogyan valósul meg szerintük a szakmai fejlődés egy drámapedagógiai képzés, képzéssorozat révén. A tanulmányban azt vizsgálom, mi teszi hatékonnyá egy drámapedagógiai műhely keretében megszervezett továbbképzéseket. Számtalan pedagógus-továbbképzéssel foglalkozó tanulmány (Lieberman 1990, Little 1992, Samaras et al. 2008, TALIS 2009, Ceglédi 2012) kiemelte már a továbbképzések erényeit és hátrányait. Ezeknek az eredményeknek a tükrében fordult a figyelem épp a gyakorlatközösségek, tanuló szakmai közösségek felé, ugyanis bebizonyosodott ennek a továbbképzési formának a szakmai megerősítő jellege (Samaras et al. 2008, Olivier?Hipp?Huffman 2003, Stoll et al. 2006, Stoll?Louis 2007). Ezekben a közösségekben alapvető fontosságú a szituatív tanulás, hiszen a tanuló szakmai közösségekben a pedagógusok a tanulást magát tapasztalják meg. Egy ilyen tanuló szakmai közösséget, a Nagyváradi Drámaműhelyt, valamint egy valaha Szatmárnémetiben működött drámaműhely mai állapotait és a két városban szervezett drámapedagógiai továbbképzéseket, a képzések során megvalósuló szituatív tanulást veszi górcső alá a tanulmány.
ISBN:978 615 5372 15 5 978 615 5372 16 2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
szituatív tanulás
pedagógusok szakmai fejlődése
tanuló szakmai közösség
drámapedagógia
továbbképzés
Megjelenés:Képzők és képzettek : Pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól / szerk. Németh Nóra Veronika. - p. 239-262. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1