Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069372
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:Dominancia és szabadság egy pedagógusokkal készített fókuszcsoportos interjú tanításértelmezéseiben / Bordás Andrea
Dátum:2014
Megjegyzések:A tanulmány a kritikai pedagógia elméleti keretébe ágyazottan értelmezi azokat a szabadság- és dominancia-jelenségeket, amelyeket a fókuszcsoportban részt vevő pedagógusok mindennapi munkájuk során megtapasztalnak. Egyetlen fókuszcsoportos interjú alapján nem vonhatók le általános következtetéseket, mégis a szövegek hermeneutikai elemzése bepillantást enged a pedagógusok mindennapi dilemmáinak mélységeibe, feltárják azokat az akadályokat amelyeket legtöbbször épp az oktatási rendszer, a rendszer szabályozása állít a szabad, szakmailag igényes munkavégzés útjába. A fókuszcsoportos interjú mint módszer és az interjú során kialakult spontán dialógus nagyban hozzájárult azoknak a limit-szituációknak a tudatosításához, amelyek az egyes pedagógusok szakmai életében a változás és változtatás első lépései lehetnek.
ISBN:978 963 08 8995 7 978 963 08 9146 2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
kritikai pedagógia
pedagógusok szakmai fejlődése
fókuszcsoportos interjú
Megjelenés:Határtalan oktatáskutatás : Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére. / szerk. Ceglédi Tímea, Gál Attila, Nagy Zoltán. - p. 23-34. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1