Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069583
Első szerző:Csapó Gábor (informatikatanár, könyvtárpedagógia tanár)
Cím:Az informatika érettségi és az informatikushallgatók szövegkezelési kultúrája / Csapó Gábor
Dátum:2017
Megjegyzések:A megfelelő számítógépes gondolkodás kialakítása az iskolai képzések egyik legnagyobb kihívása. A digitális kompetencia magába foglalja, hogy a tanuló képesek legyenek felismeri és kihasználni az IKT nyújtotta lehetőségeket a kreativitást és innovációt igénylő feladatok, problémák megoldásában, valamint, hogy kialakuljon a tanulóban az IKT alkalmazásához kapcsolódó helyes magatartás.Kutatásaink során, a TAaAS (Testing Algorithmic and Application Skills) projekt keretein belül, a Debreceni Egyetem Informatikai Karára 2014-ben felvett Programtervező Informatikus és Gazdaságinformatikus hallgatókat teszteltünk (N = 203). Arra kerestük a választ, hogy a hallgatók milyen szövegkezelési ismeretekkel rendelkeznek, képesek-e a dokumentumok hibáit és a hasonló esetek közötti összefüggéseket felismerni.A szövegkezelési és hibafelismerési készségeket felmérő részegység során egy hibás Word dokumentumban kellett a megjelölt hibákat felismerni és egy táblázatban kiválasztani az előre megnevezett hibatípusok valamelyikét. A felmérésben arra helyeztük a hangsúlyt, hogy a hallgatók felismerik-e az összefüggéseket az ugyanolyan típusú hibák között, tehát, hogy rendelkeznek-e a szükséges számítógépes gondolkodási készségekkel. A kapott eredményeket ezután összevetettük a hallgatók informatika érettségi eredményével (magyarországi közép- és emelt szintű érettségi).Hipotézisek:- A hallgatók legalább olyan jó eredményeket érnek el a teszten, mint a középszintű informatika érettségin.- A hallgatók felismerik a hasonló tördelési hibákat és a közöttük lévő kapcsolatot.A felmérés statisztikai elemzései egyértelműen mutatják, hogy a hallgatók lényegesen alacsonyabb eredményeket értek el, mint az informatika érettségin. Egyértelművé vált továbbá, hogy nem rendelkeznek a hibafelismeréshez szükséges kompetenciákkal és nem képesek a leggyakrabban előforduló hibák és a közöttük meglévő kapcsolatok felismerésére. Következtetésként megfogalmazhatjuk, hogy a hazai informatika érettségi nem ad valós képet a tanulók szöveg- és hibakezelési ismereteiről.
ISBN:978 80 89691 40 1
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
informatika oktatás
szövegkezelés
hibakeresés
számítógépes gondolkodás
Megjelenés:Válogatott tanulmányok a pedagógiai elmélet és szakmódszertanok köréből / szerk. Karlovitz János Tibor. - p. 387-394. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1