Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM070348
Első szerző:
Aszalós László (matematikus)
Cím:
E-learning feladatok generálása / Aszalós László, Bakó Mária
Dátum:
2017
Megjegyzések:
A BSc szint tömegképzéssé válásával újabb kihívással kell szembenézniük mind a diákoknak, mind az oktatóknak. Az ókorból eredő mester-tanítvány kapcsolat valójában csak a PhD szinten válik általánossá, az azt megelőző szinteken csak a tehetséggondozásban kap szerepet. Az akár több százas előadások mentén kevés figyelem jut egy diákra, meg a szemináriumok feszített munkatempója sem teszi lehetővé, hogy minden diák minden feladattípusnál megméresse magát a táblánál. Az oktató számára is mérhetetlen munkát jelentene minden diákja munkájának manuális ellenőrzése. Az e-Learning ebben jelenthet segítséget, tesztek, vagy számolást igénylő, sőt újabban programozási feladatok esetén a rendszer képes önállóan eldönteni, hogy a megoldás helyes-e vagy sem. A diák így megbizonyosodhat róla, hogy valóban megértette-e az adott modulban szereplő ismereteket, és tudja-e a gyakorlatban alkalmazni. Másfelől az oktató a rendszer által generált statisztikák révén láthatja, hogy mely feladattípus megoldása jelent problémát a diákjai számára, melyeket kell részletesebben elmagyarázni, esetleg további, akár különböző szintű feladatokat csinálni az adott témakörre. Másrészt másképp összesítve az oktató láthatja, hogy mely diákja tér el az átlagtól, s a jobbaknak további feladatot javasolhat, bekapcsolhatja a tehetséggondozásba; míg a leszakadni látszó diákokkal részletesebben foglalkozhat, ezzel meggátolva a lemorzsolódást. Már csak egy feltétele van annak, hogy ez a gyakorlatban is jól működhessen: a feladatok léte, mégpedig megfelelő számban. Egyes feladattípusoknál természetesen nincs más lehetőség, mint manuálisan összeállítani a feladatokat, vagy teszteket, és az önképzés érdekében elmagyarázni, hogy adott válasz miért, vagy miért nem megfelelő. Természetesen ez hatalmas munkát jelent, és az oktató ekkora erőbefektetés után inkább a számonkérésre használja a feladatokat, mintsem az otthoni gyakorlásra. Mi két tantárgy (Informatika logikai alapjai, valamint Bevezetés a mesterséges intelligenciába) esetén más megközelítést választottunk. Ezt az tette lehetővé, hogy itt igen sok feladat esetén feladattípusokat jelölhetünk ki, és az egységes megközelítés miatt a feladatok, azok megoldásai, valamint a megoldásokhoz tartozó megoldások szoftverrel generálhatóak voltak. Ebben a cikkben bemutatjuk az implementált feladattípusokat, a felhasznált szoftverkörnyezeteket, és mindazokat a kihívásokat, melyet az általunk használt Moodle rendszer korlátai jelentettek.
ISBN:
978-963-473-213-6
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
előadáskivonat
e-learning
Moodle
feladatgyűjtemény
Megjelenés:
Informatika a felsőoktatásban 2017 konferencia kiadványa / szerk. Aradi Bernadett, Bujdosó Gyöngyi, Horváth Géza, Szokol Patrícia. - p. 9-15. -
További szerzők:
Bakó Mária (1970-) (matematika-informatika tanár)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.