Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM073721
Első szerző:
Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:
Musical and Language Proficiency of Students Majoring in Singing / Bocsi Veronika, Ujvárosi Andrea
Dátum:
2017
ISSN:
1788-2583
Megjegyzések:
The aim of our study is to give an overview about language and musical skills of students in musical traning courses and we try to outline the effects of the sociocultural background in these fields. We would like to show the main patterns of language proficiency (the number of langugages they speak and levels of the language skills) and we also analyse the efficiency of language learning. The institutional language courses and the practices of interpretation in the original language will be analysed as well. Our questionnare was used in this analysis in the spring of 2017. Students from six higher educational institutions were the respondents. The number of the respondents was 90 and from the answers a database was created with the help of SPSS 19 Programme. Percents, means and chi-square statistics were used. We have verified our hypothesis which refers to the effects of students' sociocultural background because these variables (parental education, economic capital, type of the settlement) have formed the chances and forms of the music learning (e.g. the starting date of learning music) and language skills. If we analyse the patterns of the language proficiency the central position of the English is obvious but this pattern is not in line with the expectations of singing in the original language because the main body of vocal literature is composed in Italian, French, Russian and German. In our opinion this gap should be covered by the institutions as well and these requirements should be incorporated in the curricula.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
languge skills
musical skills
students
higher education
Megjelenés:
Practice and Theory in Systems of Education 12 : 2 (2017), p. 74-88. -
További szerzők:
Ujvárosi Andrea (1964-) (bölcsész, magánénekes)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.