Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM073866
Első szerző:
Szondi Réka (emberi erőforrás tanácsadó)
Cím:
A teljesítményértékelés és a mentorálás szerepe egy gyakornoki programban / Szondi Réka, Gergely Éva
Dátum:
2018
ISSN:
2064-4361 2064-437X
Megjegyzések:
A vállalatok sikere a szakember utánpótláson fog múlni. A munkáltatók és általánosságbana munkaerőpiac részéről egyre inkább nő a végzés után azonnal alkalmazható éshasználható tudás iránti igény, ami egyértelműen a különböző tudások és diszciplínákkombinálását és integrálását igényli (Árváné et al. 2016). A tehetséges munkavállalók megtalálásaés megtartása kulcsfontosságú szempont napjainkban. A jövő munkaadóinak140ugyanis sokkal jobban oda kell majd figyelnie arra, hogy megtartsa munkavállalóit (Juhász2016). A kutatás alapját egy nagyvállalat gyakornoki programja képezte. A programot avállalat pályakezdő, vagy 1-1,5 év munkatapasztalattal rendelkező fiataloknak ajánlja.A kutatás során fő célkitűzés volt a program eredményességének feltárása több HRfunkción keresztül. Jelen tanulmány a teljesítményértékelés és a mentor szerepévelfoglalkozik. Kutatásunkban azzal a teljesítménymenedzsment megközelítéssel azonosulunk,mely kiemeli a rendszer komplexitását, ugyanis egy tervezésen, célkitűzésenalapuló folyamatnak minősíti, amely során egyrészt a vezető, jelen esetben a mentor,visszajelzést szerez arról, hogy az értékelt munkatárs, jelen esetben a gyakornok hogyanteljesíti munkaköre elvárásait. Másrészt visszacsatolást jelent az értékelés alávont személy számára is a munkavégzésről, annak esetleges gyengeségeiről, de egyszersmindmegerősítést nyújt és vázolja a jövőbeli fejlődés irányait is (Szakály 2005).Ebből kifolyólag központi szerepet tölt be a hatékony kommunikáció a teljesítményrőltörténő visszajelzés folyamatában. A gyakornokok a beillesztéstől kezdve kapcsolatbanállnak a szakmai mentorral a programban. A mentor jelenléte a programban megkönynyítia gyakornokok beilleszkedését a szervezeti kultúrába és a vállalatba. A hatékonyteljesítmény gyors elérését nagyban segíti a programban működtetett visszacsatolásirendszer. A programban lévők rendszeresen írnak beszámolót a heti munkavégzésükről,valamint a mentor is nyújt számukra visszajelzést.A vizsgált szervezetnél alkalmazott gyakornoki program felépítésének és folyamatánakmegismeréséhez a kutatás előtt esettanulmány készült. Az esettanulmánybanfeltárt adatok alapján állítottuk össze a vizsgálatban alkalmazott kérdőívet a gyakornokokszámára. A kérdőív tartalmazott kérdéseket arra is, hogy milyen jövőképpel rendelkeznekés tervezik-e a program után, hogy a vállalatnál maradnak. A kérdőívvelösszhangban interjú is készült a szakmai mentorral.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
teljesítményértékelés
mentor
gyakornok
emberi erőforrás menedzsment
Megjelenés:
Taylor. - 1 (2018), p. 139-148. -
További szerzők:
Gergely Éva (1984-) (gazdasági agrármérnök, viselkedéselemző)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.