Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM074132
Első szerző:
Kenyeres Attila Zoltán (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:
A televíziós ismeretterjesztő csatornák szerepe a tanulásban - a Debreceni Egyetem hallgatóinak körében elvégzett kutatás tükrében / Kenyeres Attila Zoltán
Dátum:
2016
Megjegyzések:
A kutatásban arra keressük a választ, milyen különbségek és hasonlóságok mutathatók ki a legnépszerűbb televíziós ismeretterjesztő csatornák nézettségében országos szinten, illetve debreceni egyetemisták egy csoportja között. Valamint azt, mennyire ösztönzi tanulásra a vizsgált egyetemistákat az ilyen műsorok megtekintése. A témaválasztás aktualitását három fő tényező indokolja: a kutatások egyértelműen azt mutatják, hogy a fiatal korosztály szabadidős aktivitásainak szignifikáns részét tölti ki a televíziózás. A programkínálatban országos szinten egyre több az ismeretterjesztő televíziós csatorna, amelyek potenciális lehetőséget kínálnak a szabadidőben történő tanulásra. A televíziós műsorok tanulásban betöltött szerepét egy 2006-os OTKA kutatás is kimutatta Magyarországon. Mind az országos szinten végzett ifjúsági kutatások (pl. Magyar Ifjúság), mind a Debrecenben, az egyetemisták körében lefolytatott tudományos vizsgálatok (pl. Campus-lét) azt igazolták, hogy a hallgatók jelentős időt töltenek a képernyő előtt. Arra vonatkozó vizsgálatok, amelyek kifejezetten az ismeretterjesztő televíziós csatornák nézettségét vizsgálták az egyetemisták körében, eddig nem léteztek. Ennek megfelelően összehasonlítás sem készült még arról milyen eltérések lehetnek az összlakosság és az egyetemisták szintjén ezen csatornák nézettségében, az ismeretterjesztő műsorok fogyasztását tekintve. Jelen dolgozatban egyrészt a Nielsen médiakutató cég tematikus ismeretterjesztő csatornákra vonatkozó országos nézettségi adatait használjuk fel, másrészt a Debreceni Egyetem 100 hallgatója körében végzett kérdőíves felmérés eredményeit. Az adatokat SPSS táblázatban rögzítettük, normális eloszlást, kereszttábla elemzést, valamint variancia analízist végeztünk. A 100 fős lekérdezés egy későbbi PhD dolgozat próbakutatása volt, így nem tekinthető reprezentatívnak, de bizonyos különbségek kimutatására mindenképp alkalmasnak tartjuk.
ISBN:
978-963-12-5542-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
könyvfejezet
média
tanulás
televízió
dokumentumfilm
ismeretterjesztő film
Megjelenés:
Oktatás és fenntarthatóság / szerk. Fehérvári Anikó, Juhász Erika, Kiss Virág Ágnes, Kozma Tamás. - p. 415-425. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.