Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM074133
Első szerző:Kenyeres Attila Zoltán (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:Egyenlőtlenségek a televízióból történő kulturális tanulás esetén / Kenyeres Attila Zoltán
Dátum:2017
Megjegyzések:A kulturális tanulás olyan nonformális és informális tanulási forma, amely a kulturális intéz-ményrendszer és eszközrendszer felhasználása révén történik. Ilyen lehet az olvasás, a mú-zeumok látogatása, az internethasználat, vagy a tömegkommunikációs intézményrendszerek-ből történő tanulás. Kutatásunkban a média egy szegmensét, a televízióból történő kulturális tanulási lehetőségeket vizsgáljuk tartalomelemzés révén. Arra vagyunk kíváncsiak, milyen különbségek mutathatók ki a társadalom különféle hozzáféréssel rendelkező tagjai között. A tartalomelemzés révén összehasonlítjuk a Magyarországon földfelszíni sugárzásban minden-ki számára szabadon hozzáférhető digitális csatornák programkínálatát kulturális tanulás szempontjából a három legnézettebb, de csak előfizetéssel fogható televíziós ismeretterjesztő csatornák kínálatával. Az elemzés során egy kiválasztott hónapban vizsgáltuk az érintett csa-tornák programkínálatát. A kutatás illeszkedik a "Tanuló régiók Magyarországon: Az elmélet-től a valóságig" című OTKA által támogatott kutatás azon szegmenséhez, amely a médiából történő kulturális tanulást vizsgálja. A kutatás egyik fő célja annak bemutatása, hogyan segíti a kulturális tanulás a különböző régiók lakosságának kulturális fejlődését, és hogyan járul hozzá a tanulás a régió társadalmi-gazdasági fejlesztéséhez.
ISBN:978-615-5657-01-6
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
tanulás
média
televízió
kulturális tanulás
Megjelenés:A tanulás új útjai / szerk. Mrázik Julianna. - p. 432-444. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1