Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM074526
Első szerző:
Lehota József (közgazdász)
Cím:
Key factors of a successful restaurant strategy in Hungary / József Lehota, Erika Könyves, Anna Dunay
Dátum:
2015
Megjegyzések:
Eating out is a popular form of entertainment all over the world; the food service sector is one of the most dynamically growing sector of our times. Dining trends are changing, new styles and catering forms appear, and disappear, the consumers' choice is influenced by many factors. The financial and economic crisis, which was started in 2008 has brought a remarkable declining tendency of the sector worldwide, resulted by the impacts of recession, the squeezed incomes, and the rising food costs, but nowadays a significant recovery may be seen in developed countries. The role of eating out in Hungary differs significantly from Western European markets in many aspects: customers' habits, trends, physical facilities, financial background etc. The changes of the economic environment has brought new challenges for the players of the sector even in well-developed countries, they should check and re-think their business strategies. The aim of our research was to detect and evaluate those factors which may help in the development of successful strategy for restaurants in Hungary. Based on the results of our survey it may be stated that the key success factors of restaurant strategy are the proper selection of target group, and the right service level, communication and atmosphere. These findings may set the directions to be followed in the strategic planning process of the representatives of the whole sector.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
tanulmány, értekezés
eating out
restaurant selection
consumer behaviour
strategy
Megjelenés:
Proceedings of the 5th International Conference on Management 2015. Management, leadership and strategy for SMEs' competitiveness / ed. by Dunay Anna. - p. 22-27. -
További szerzők:
Könyves Erika (1958-) (okleveles közgazdász)
Törőné Dunay Anna
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.