Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM074685
Első szerző:Stark Gabriella Mária (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Cím:Örök diák vagy elkötelezett pedagógus? Magyar többségi és kisebbségi pedagógushallgatók tanulási útvonalai / Stark Gabriella Mária
Dátum:2015
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:A vizsgálat célja a magyar többségi és kisebbségi pedagógushallgatók tanulásiútvonalainak feltérképezése. Értelmezési keretemet a kisebbségi tanulási útvonalak képezik, mint akisebbségi oktatás etnicitással átszőtt mezoszintű magyarázó tényezői. Alkalmazott kutatásimódszerem a kérdőíves lekérdezés, a kutatás populációját pedagógushallgatók képezték (N=635).A lekérdezés Magyarországon, Romániában, Kárpátalján és Szerbiában történt, az elemzés során atöbbségi magyar és kisebbségi magyar hallgatók almintáit alakítottam ki. Vizsgálatom eredményeiszerint a pedagógusképzés választását a pedagóguspálya iránti elköteleződés befolyásoljaelsősorban. A többségi és kisebbségi pedagógusjelöltek csoportjai között szignifikáns különbségekmutathatók ki a tanulási útvonalak sajátosságait illetően, az elköteleződés függvényében: atöbbségi hallgatók modellkövetőbbek és elkötelezettebbek a pedagóguspálya iránt, a kisebbségihallgatók a kisebbségi oktatás iránt, ám ezeket az eltéréseket az etnikai hovatartozáson kívül aháttérváltozók is befolyásolják (nem, szülők iskolai végzettsége, pedagógusmodellek).
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
kisebbségi oktatás
kisebbségi felsőoktatás
tanulási útvonal
többség
kisebbség
Megjelenés:PedActa. - 5 : 2 (2015), p. 51-58. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1