Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM074744
Első szerző:
Cséke Katalin (neveléstudomány)
Cím:
Az osztálytermi befogadás és kirekesztés mintázatai egy kárpátaljai iskolában / Cséke Katalin
Dátum:
2018
ISSN:
2062-0284 2559-866X
Megjegyzések:
Az utóbbi években Magyarországhoz hasonlóanKárpátalján is sokféle felzárkóztató tevékenység jelent megaz iskolában. Ezek többsége vallási szervezetekhez köthető,és nagyrészük már az oktatási rendszer részeivé vált. Vanazonban egy olyan nem hivatalos, a pedagógusok által kidolgozottoktatási gyakorlat, mely a Nagydobronyi Középiskolábanévek óta működik: a roma gyerekek külön épületben,külön osztályban való elemi oktatása. Az első négy osztálybanpárhuzamosan működik egy "felzárkóztató" osztály romagyerekek számára, majd az ötödik évben betagozódnak a nemroma gyerekek közé, ahol tizenegyedik osztályig együtt folytatjáktanulmányaikat. Vizsgálatunkban arra a kérdésre kerestüka választ, hogy belépve a többségi osztályba ezek a gyerekektudnak-e integrálódni, "felzárkózni" a többi diákhoz, és hogyan. Egy nemzetközi kutatás módszertanához és elsőadatbázisához kapcsolódóan gyűjtöttünk új adatokat Kárpátaljalegnagyobb magyar lélekszámmal rendelkező településénlévő középiskola tanulói köréből. Elemzésünkben vizsgáljukaz osztálytermi klímát, az iskolai miliőt, iskolai kapcsolatokat,sikereket és kudarcokat. A kutatás további dimenziói atelepülés, a családi háttér, a háztartás jellemzői, a vallásosság,és az etnikai hovatartozás. A vizsgálat módszere önbevallásonalapuló kérdőív, melynek integráns része az újonnan kidolgozottQuestionnaire of School Life (QSL). A kérdőívet 109 hetedikes és nyolcadikos diák töltötte ki. A kérdőíves kutatáselső eredményei azt mutatják, hogy a roma gyerekeksokkal jobban érzik magukat roma társaik között és nagyonsok esetben felsőbb osztályokban az integrálódás nem is valósulmeg. Tanulási nehézségek, ebből adódóan kudarcok kísérikvégig tanulmányaik során a gyerekeket. Az osztályonbelüli elfogadás pedig függ az iskolai teljesítménytől. Tanulmányieredményeik romlanak és gyakori az iskolából való kimaradásis. Az okok között találjuk többek között a hozottcsaládi tőkét, a tanulási motiváció hiányát, szocializációs különbségeket.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
integráció
elfogadás
kirekesztés
önértékelés
QSL
Megjelenés:
Acta Medicinae et Sociologica. - 9 : 26 (2018), p. 63-75. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.