Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM078271
Első szerző:
Kovács Karolina Eszter (pszichológus)
Cím:
Két tanév tantárgyainak vizsgálata sikertelen teljesítés szempontjából a DE Gazdaságtudományi Kar hallgatói körében / Kovács Karolina Eszter, Bácsné Bába Éva, Juhász Csaba, Máthé Endre, Kocsis Imre, Fenyves Veronika, Nagy Beáta Erika
Dátum:
2018
Megjegyzések:
A felsőoktatási lemorzsolódás fontos oktatáspolitikai kérdés, amelynek számos ok húzódhat a hátterében. Az okok feltárása, a lehetséges lemorzsolódók előzetes azonosítása és az ez ellen ható intézkedések bevezetése kulcsfontosságúak a hallgatók és az intézmények számára egyaránt. A hallgatók számára ez a munkaerőpiaci elhelyezkedési esélyeik romlását eredményezi, hiszen ez jelentősen nehezebb az adott végzettség, diploma nélkül; míg az egyetemek tekintetében a lemorzsolódás a tandíjak, fejkvóták elvesztését, akár presztízscsökkenést is eredményezhet. A lemorzsolódás egyik oka a sikertelen tantárgyteljesítés, amely a tanulót halasztásra, passziválásra vagy akár tanulmányai megszüntetésére is késztetheti. Különösen nagy ennek az esélye azoknak a hallgatóknak a körében, akik alapvetően halogató személyiséggel rendelkeznek, hiszen ez megerősítheti alapfelvetésüket a tanulmányaik tekintetében. Másik rizikócsoportot képeznek azok a tanulók, akik alapvetően kudarckerülő személyiséggel és attitűdökkel jellemezhetők, hiszen esetükben a sikertelen tantárgyteljesítés kudarcként értelmeződik, amely az ilyen típusú személyeknél belső feszültséget és csökkentértékűséget okoz, s mindenképpen elkerülendő számukra, így a hallgatót akár egy ilyen tapasztalat is ösztönözheti tanulmányai idő előtti befejezésére. Fontos megemlíteni továbbá a kontroll helyének szerepét is, hiszen ha a személy belső kontrollos attitűddel jellemezhető, s hisz a saját kontrolljában az akadémiai sikeressége felett, facilitátorként hat a tanulási folyamatra és a vizsga kimenetelére is. Jelen tanulmány fő célja annak a vizsgálata, hogy a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karán melyek voltak azok a tantárgyak a 2014/2015-ös és a 2015/2016-os tanév folyamán (az első és második szemeszterben egyaránt), amelyekkel a hallgatóknak nehézségeik vannak az egyes szakokon, növelve a halasztás és a lemorzsolódás esélyét.
ISBN:
978-963-318-754-8
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
Megjelenés:
Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban / szerk. Pusztai Gabriella; Szigeti Fruzsina. - p. 250-262. -
További szerzők:
Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Juhász Csaba (1962-) (környezetgazdálkodási agrármérnök)
Máthé Endre (1964-) (genetikus, molekuláris sejtbiológus)
Kocsis Imre (1969-) (matematikus, gépészmérnök)
Fenyves Veronika (1978-) (gazdasági agrármérnök)
Nagy Beáta Erika (1961-) (klinikai gyermekszakpszichológus, pszichoterapeuta)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.