Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM079328
Első szerző:
Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:
Benchmarking Cognitive Abilities of the Brain with the Event of Losing the Character in Computer Games / Norbert Bátfai, Dávid Papp, Renátó Besenczi, Gergő Bogacsovics, Dávid Veres
Dátum:
2019
ISSN:
1224-869X 2065-9601
Megjegyzések:
Most computer game players have experienced the sensation of temporarily losing their character in a given gameplay situation when they cannot control the character, simply because they temporarily cannot see it. The main reasons for this sensation may be due to the interplay of the following factors: (1) the visual complexity of the game is unexpectedly increased compared with the previous time period as more and more game objects and effects are rendered on the display; (2) and/or the game is lagging; (3) and finally, it is also possible that the players don't have sufficient experience with controlling the character. This paper focuses on the first reason. We have developed a benchmark program which allows its user to experience the sensation of losing character. While the user can still control the character quite well, the benchmark program will increase the visual complexity of the display. Conversely, if the user loses the character then the program will decrease the complexity until the user finds the character again, and so on. The complexity is measured based on the number of changed pixels between two consecutive display images. Our measurements show that the average of bit per second values of losing and finding pairs describes the user well. The final goal of this research is to further develop our benchmark to a standard psychological test.
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
esport
talent search
benchmark program
visual complexity
losing character
psychology test
Megjelenés:
Studia Universitatis Babeș-Bolyai. Informatica. - 64 : 1 (2019), p. 15-25. -
További szerzők:
Papp Dávid (1990-) (informatikus)
Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus)
Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus)
Veres Dávid
Pályázati támogatás:
EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.