Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM079470
Első szerző:Hegedűs Roland (neveléstudomány)
Cím:Mennyit ér plusz 40 pont egy vidéki karon? / Hegedű Roland
Dátum:2018
Megjegyzések:A kutatásban a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Karát vizsgáljuk a 2014. évi felvételi adatbázis alapján. Az adatbázisban hátrányos és nem hátrányos helyzetű bontásban elemezzük a nappali és levelező tagozatra bekerült hallgatók kistérségi megoszlását, valamint a két csoport arányát a kar szakjain. Kutatásunk további részében vizsgáljuk a felvételi pontok átlagát szakok, munkarend, képzési szint és hátrányos helyzet szerint, valamint a bekerülés átlagát az egyes szakokon. A kar régiós vonzáskörzettel rendelkezik, ahol különbség van a nappali és levelezős munkarendre jelentkező között. A legmagasabb pontátlaggal a nemzetiségi óvodapedagógus képzésre kerültek be a hallgatók, ahol a nappali képzésbe bejutottak többsége hátrányos helyzetű. Az ide felvételt nyert hallgatók a legelhivatottabbak a karon. A legalacsonyabb pontátlagok a felsőfokú szakképzésben jellemzők, valamint ezekre a képzésekbe kevésbé szerettek volna bejutni a hallgatók, mert több esetben más képzés lett volna a cél, de alacsony pontjaik miatt oda nem kerültek be.
In the following research we examine the Childhood and Adult Education Faculty of University of Debrecen, based on the entrance examination database 2014. In the database we analyze the full-time and the correspondence students' subregional distribution, subdivided also in disadvantaged and non-disadvantaged students. In the next step the average of the admission points are examined, according to the work schedule, to the level of the training programs and to the precarious situation. The faculty has regional catchment area, and there is a difference between full-time and correspondence applicants. The highest admission points were on the pre-school education training and the majority of the enrolled students are disadvantaged on the full-time training. The lowest admission points were in the higher-level vocational training in further education and the willingness to be accepted was low.
ISBN:978 615 800 779 5
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok tanulmány, értekezés
hátrányos helyzet
felsőoktatásba való bekerülés
felvételi pontok
disadvantage background
access to higher education
admission point
Megjelenés:Az oktatás gazdagsága : tanulmányok Polónyi István tiszteletére / szerk. Tóth Dorina. - p. 167-179. -
További szerzők:Oktatáskutatók könyvtára
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1